خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش

نگاه‌های قومیتی محکوم به شکست است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نگاه‌های قومی و قبیله‌ای بویژه در حوزه آموزش و پرورش توسعه را به دنبال ندارد.

به گزارش ایلنا، اردشیر یاری سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در محل این اداره گفت: ما معتقد نیستیم که برای مسوولیت‌ها باید نگاه قومی و قبیله‌ای داشت و این نگاه محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه از مجموعه مدیریت‌های کنونی در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۱۰ درصد مدیران به شهرستان‌های گچساران و باشت تعلق دارند، اظهارکرد: این درحالیست که برخی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود دست به شایعات و اخبار کذب می‌دهند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتقادی به اینکه در مسوولیت‌ها از مدیران گرمسیری به تنهایی و یا از مدیران سردسیری به تنهایی ببریم نداریم و معتقدیم باید از همه گرایش‌ها و سلایق در این ارتباط بهره برد.

یاری با تاکید بر اینکه عده‌ای برای ایجاد شکاف و انشقاق در بین فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با طرح موضوعات سردسیری و گرمسیری هستند، ادامه داد: ما براین باوریم که برای توسعه همه جانبه این استان همه باید در کنار همدیگر باشیم.

وی گفت: شهرستان بویراحمد بعنوان شهرستان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد افتخاری همه ما است و یقین داریم که قوم بویراحمد پرافتخار‌ترین قوم است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از طراحان مسائل قومیتی در این استان، تصریح کرد: تا بحث قومیت‌ها در این استان وجود دارد انتظاری برای توسعه نباید داشت.

یاری افزود: همدلی و هم‌زبانی به فرمایش رهبری انقلاب مهم‌ترین عامل توسعه جامعه است و ما معتقدیم هرکس به بحث قومیت‌ها دامن بزند برخلاف این فرمایش گام برداشته است.

وی با بیان اینکه اخلاق حکم می‌کند احترام تمامی قومیت‌ها باید حفظ شود، اظهارکرد: مسوولیت‌ها گذرا است و نباید به بهانه‌های این چنینی به فکر اختلاف افکنی و تفرقه بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم شهرستان بویراحمد مردمی افتخارآفرین و باغیرت هستند و کسی نباید افتخار خود را خدشه دار کند.

یاری افزود: همه ما در شیون‌ها و شادی‌های هم حضور داریم و فرزندان ما در کنار هم بزرگ می‌شوند و طرح موضوعات قومیتی چه سودی بحال ما و فرزندان ما دارد که عده‌ای آن را طرح و به آن دامن می‌زنند؟

وی گفت: باید به مفاخری چون حضرت آیت الله ملک حسینی افتخار کنیم و مابراین باوریم که افتخار به چنین مفاخری وظیفه همگان است.

در پایان این آئین از خدمات «سیدمحمدرضا شریعتی راد» بعنوان مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تجلیل و «سیدعلی اکبر هاشمی» جایگزین وی شد.

کد خبر : ۳۱۹۰۴۲