خبرگزاری کار ایران

عصر روز گذشته اتفاق افتاد:

پایان اقامت دو روزه کارگران معدن سنگرود در تهران

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۰۰۸

کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی که دو روز متوالی مقابل ساختمان سازمان تهیه وتولید مواد معدنی ایران تجمع کرده بودند پس از به توافق رسیدن بر سر خواسته‌های خود به محل اقامت خود بازگشتند .

یکی از کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از مجموع 128 کارگر معدنچی که مشمول مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند 60 نفر برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود دو روز گذشته (روزهای 11 و 12 آبان ماه) را در تهران سپری کردند.

وی در توضییح خواسته‌های صنفی خود و همکارانش گفت: سازمان تامین اجتماعی با این استدلال که مطالبات بیمه‌ای مربوط به کارگران معدن سنگ رود بطور کامل پرداخت نشده است از صدور حکم بازنشستگی برای ما خودداری می‌کند و به همین مسئله باعث شد که به اتفاق گروهی از همکاران به تهران بیاییم.

این کارگر معدن سنگرود افزود: طبق گفته سازمان تامین اجتماعی، شرکت تهیه و تولید که از زیر مجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود در مقام کارفرما حاضر بابت حق بیمه‌های ما هنوز بدهکار است.

وی افزود: در پی گیری‌هایی که در روز گذشته انجام دادیم، شرکت تهیه و تولید در مقام کارفرمای مدعی شد که طبق قانون به تعهدات خود در قبال پرداخت حق بیمه‌ کارگران معدن سنگ رود عمل کرده است.

این کارگر معدن سنگ رود ادامه داد: در همین راستا روز گذشته جلسه مشترکی میان نمایندگان کارفرما با تامین اجتماعی  برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده برگزار شد که براساس آن قرار شد سازمان تامین اجتماعی بار دیگر با بررسی پرونده بیمه‌ای کارگران سنگ‌رود صحت ادعای کارفرما را بررسی کند.

وی ادامه داد براین اساس قرار است، روز یکشنبه (17 آبان ماه) نتیجه بررسی‌های مجدد سازمان تامین اجتماعی در جلسه مشترک دیگری بررسی شود تا وضعیت بازنشستگی سخت و زیان آور من و دیگر کارگران معدن سنگ رود مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز