خبرگزاری کار ایران

معاونت تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

توسعه تعاونی‌های فراگیر ملی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۹۷۰

معاون امور تعاون وزیر تعاون گفت: باید افراد نیازمند به سمت آموزش‌های مهارتی سوق داده شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید کلانتری؛ معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی آن است که ذینفعان و مددجویان تحت پوشش خود را به گونه‌ای توانمند کند که دیگر نیازمند نبوده، مستقل شوند و وابستگی آنان به سازمان کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی متعالی در جهت تعالی مددجویان توانمندی، رشد و ارتقای آنان از بعد مادی و معنوی قدم برمی‌دارد.

کلانتری با بیان اینکه آموزش، بهزیستی و تعاون سه عنوانی هستند که یکدیگر را تکمیل می‌کنند، اظهار کرد: برای توسعه تعاون به عنوان بستر کارآفرینی و فقرزدایی و حرکت به سمت رفاه اجتماعی به دنبال افرادی آموزش دیده هستیم که توانمندی های خود را افزایش داده باشند.

وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که از طریق تشکیل تعاونی‌ها و آموزش به افراد نیازمند کار زمینه اشتغال پایدار آنان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید عزت زنان دارای مشکلات مالی خدشه‌دار شود گفت: جامعه باید زمینه اشتغال آبرومند این گروه از زنان را فراهم کند.

کلانتری با اشاره به اینکه یکی از تعاونی‌هایی که در بهزیستی می‌توانیم توسعه دهیم تعاونی های فراگیر ملی است اضافه کرد‌: در اصل 44 قانون اساسی پیش‌بینی شده که تعاونی‌هایی که 70 درصد آنها از سه دهک پایین جامعه باشند از امتیازات ویژه‌ای برخوردارند که جامعه هدف بهزیستی در این گروه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یزد 25 هزار مددجوی بهزیستی عضو تعاونی‌های کار بوده و کار تولیدی انجام می‌دهند. لذا ضروری است همکاری‌های ما به صورت جدی‌تر دنبال شود.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: من و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش مهارت و حمایت از تشکیل تعاونی‌های کار با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز