خبرگزاری کار ایران

خجسته در پاسخ به ایلنا:

سی هزار برگ مستندات از تحقیق و تفحص بنیاد شهید

رئیس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: با توجه به بزرگ‌بودن و فعالیت‌های گسترده اقتصادی که این بنیاد دارد مانند مجموعه کوثر و بانک دی زمان زیادی صرف این کار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خجسته، رئیس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به ایلنا مبنی بر آخرین روند این تحقیق و تفحص، گفت: این تحقیق و تفحص یکی از عجیب‌ترین تحقیقاتی بود که مجلس انجام داده به طوری که دو سال زمان برد.

وی افزود: مشکلات زیادی دراین پروسه وجود داشت که مهمترین آن نبود برنامه مدون در مجلس و چارچوب خاص برای اینگونه تحقیقات در مجلس است.

خجسته با اشاره به گستردگی این تحقیقات گفت: با توجه به بزرگ‌بودن و فعالیت‌های  گسترده اقتصادی که این بنیاد دارد مانند مجموعه کوثر و بانک دی زمان زیادی صرف این کار شد. به طوری که 45 نفر درگیر این تحقیق و تفحص بودند و قریب به 30 هزار مستندات جمع‌آوری شد و بیش از 500 برگ مستندات از خارج به این کمیسیون گزارش شده است که این موارد مورد بحث و جدل سختی بین کمیته تحقیق و تفحص وبنیاد شهید قرار گرفته وباعث بوجود آمدن اتفاقاتی شد که من آنرا به زودی اعلام خواهم کرد.

وی افزود: با توجه به روند کار قرار است در تاریخ 24/8 این گزارش قطعی شود و در تاریخ 25/8 در کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب شدن در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه تحقیق و تفحص‌ها در مجلس به نتیجه نمی‌رسد و تاثیری در روند مجموعه‌ای که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته ایجاد نمی‌کند و حتی من خودم هم علت این عدم نتیجه‌گیری را نمی‌دانم. اما در این تحقیق و تفحص اتفاقاتی افتاد و حرفهایی پیش آمد که من به زودی آنها را اعلام خواهم کرد.

کد خبر : ۳۱۸۹۵۹