خبرگزاری کار ایران

18 هنرجو در مستر کلاس‌های رهبری ارول اردینج

جزئیات مسترکلاس‌های علی رهبری و ارول اردینج تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در تشریح جزئیات مستر کلاس‌های ارول اردینج، گفت: من در پاریس با آقای ارول اردینج آشنا شدم. ایشان از چهره‌هایی هستند که در کشورهای مختلف از نظر اخلاقی و کاری بسیار شناخته شده و تایید شده است و خوشبختانه در مستر کلاسی که برگزار می‌کند و 18 نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند با بهترین روش به حاضران در کلاس تدریس می‌کنند و اگر از این مستر کلاس دو رهبر خوب نیز بیرون بیاید ما پیروز شدیم.

او ادامه داد: این مستر کلاس‌ها از ساعت 2 تا 5 بعدازظهر هر روز برگزار می‌شود و ایشان با سبکی با بچه‌ها کار می‌کنند که من آن سبک را به عنوان بالاترین سطح رهبری ارکستر می‌شناسم ما در ابتدا فکر می‌کردیم که اختلاف سطح بچه‌ها زیاد باشد اما بعد دیدیم که شرایط کلاس به خوبی پیش می‌رود البته برای این مستر کلاس هیچ گونه آزمون ورودی گرفته نشدو ما از دوره بعدی سعی می‌کنیم با آزمون ورودی هنرجویان را دسته‌بندی کنیم.

علی رهبری درباره تدریس رهبری ارکستر توضیح داد: من امیدوارم که با مستر کلاس‌های آقای اردیج در تهران و با حوصله و تکنیکی که ایشان دارند بتوانیم رهبرهای واقعی تربیت کنیم. کار رهبری ارکستر مثل کار سیاسی است بسیاری می‌توانند در آن وارد شوند بدون آنکه تحصیلات مربوط به آن را داشته باشند اما وقتی رهبری از ابتدا درس کارش را با تحصیل در این رشته شروع می‌کند می‌تواند در زمینه رهبری ارکستر موفق‌تر عمل کند.

ارول اردینج دومین رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران از زمان مدیریت هنری علی رهبری، گفت: من در اولین دیدارم با آقای رهبری در پاریس از اینکه یک دوست ایرانی پیدا کردم بسیار خوشحال شدم بعد از اینکه دوستی ما شکل گرفت آقای رهبری در مسابقات بوزانسون که یکی از سخت‌ترین و با پرستیژترین مسابقات رهبری ارکستر است. رتبه اول را به دست آورد و من از این موضوع بسیار خوشحال شدم.

او ادامه داد: آقای رهبری به خاطر دیسپلین، استعداد، دقت و آهنگسازی‌شان همواره توسط تمام ارکسترهای دنیا مورد ستایش قرار می‌گیرند و خیلی واضح است که حضور ایشان در ایران نوعی فداکاری به علت عشق‌شان به کشورشان است. شاید اگر من جای ایشان بودم ارکسترهای بزرگ جهان را رها نمی‌کردم.

کد خبر : ۳۱۸۹۵۶