خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور در مورد برجام فصل‌الخطاب بود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اقتدار همه جانبه را مهم‌ترین راه کار مقابله با نفوذ دانست و گفت:اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه انقلابی‌گری، ارتقای آمادگی‌های دفاعی و نظامی، افزایش توان مقاومت منطقه و دور کردن دشمنان از مرزهای کشور از عوامل تضمین کننده اقتدار ملی است.

به گزارش ایلنا، سردار مسعود جزایری با گرامیداشت 13 آبان‌ماه و تبیین راهبردها و سناریوهای جدید آمریکایی‌ها برای تداوم دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی و انتقام از ملت ایران گفت: آمریکایی ها طی 37 سال گذشته برغم قطورشدن پرونده خیانت‌ها، جنایت‌ها و خباثت‌های خود علیه نظام و ملت ایران مأیوس و منفعل نظاره‌گر درخشندگی و پیشرفت جمهوری اسلامی شده است؛ اما شیطان همواره امیدوار است هدف خود را با دسیسه‌های جدید و پیچیده دنبال کند.

وی «نفوذ» را راهبرد امروز آمریکایی‌ها در جدال با نظام اسلامی تلقی و تصریح کرد: 13 آبانماه فرصت ارزشمندی است که بایستی ضمن بازخوانی سیاهه‌ دشمنی آمریکایی‌ها با ایران، پرده از نقشه‌ها و ترفندهای جدید و جدی آنان برای پیگیری منافع و اهداف اهریمنی خود در کشورمان برداشت، تا زانو زدن آمریکایی‌ها برابر عظمت، اقتدار و هوشمندی ملت ایران به واقعیت انکارناپذیر عصر حاضر تبدیل شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بااشاره به فصل‌الخطاب بودن نامه رهبر معظم انقلاب به رییس‌جمهور و تایید مشروط برجام گفت: حراست از حسن اجرای سند تصویب شده برجام و عملیاتی کردن شروط رهبری معظم و نیز ملاحظات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به مثابه یک وظیفه خطیر ملی، بیش از همگان، دولت محترم را مخاطب قرار می‌دهد.

وی افزود: تردیدی نیست هرگونه کم توجهی و غفلت از رصد اقدامات طرف مقابل و حساسیت نسبت به تحقق شروط موجود در سند نهایی برجام، روزنه نفوذی برای دشمن ایجاد می کند تا ازطریق آن بتواند منافع راهبردی ملت ایران را با مخاطره مواجه سازد.

جزایری با اظهار نگرانی از به خطر افتادن منافع ملی در فرایند اجرای برجام درصورت عدم مراقبت‌های هوشمندانه خاطرنشان کرد: مسئولان محترم و صاحبنظران بایستی با هوشمندی و قاطعیت در برابر اظهارات مقام‌های آمریکایی موضع گیری به موقع داشته باشند تا مانع تفسیر وارونه و خارج از متن و به عبارتی القای تفسیر آمریکایی در اذهان عمومی دنیا شوند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید بر ضرورت واکنش متقابل و هم سطح در قبال نقض عهد طرف مقابل در روند اجرایی شدن برجام خاطرنشان کرد: از هم اکنون در برخی از اظهارات مقام‌های آمریکایی نشانه‌هایی نگران‌کننده از نوع رویکرد و رفتار ایالات متحده در فرایند اجرای برجام آشکار شده است که در قبال آن ضروری است بدور از هرگونه انفعال به دفاع انقلابی از عزت و منافع ملی پرداخت و بطور صریح و شفاف به زیاده خواهی‌ها، اهانت‌ها و تفاسیر معنادار و وراونه رأس جبهه استکبار پایان داد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت بستن همه راههای سوءاستفاده آمریکا و متحدانش تصریح کرد: پایان‌دادن به پرونده هسته‌ای‌با موضوع PMD از جمله موارد مهمی است که لزوماً باید در همین مقطع زمانی تعیین‌ تکلیف شود تا زمینه هرگونه زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها را از میان بردارد.

جزایری با تاکید بر لزوم هوشیاری در مرحله بعد از برجام و اشاره به راهبردهای دشمن برای نفوذ در ارکان کشور و جامعه گفت: حضور مؤثر در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناوری، سیاسی و دیپلماسی، تلاش برای ایجاد تغییر در محاسبات و تصمیم‌های حاکمیت از درون، تقویت جریان‌های معتقد به تعامل با غرب و آمریکا، کمرنگ‌سازی شعارهای ضد استکباری ملت ایران و گزینش صبر استراتژیک برای انجام تغییرات در باورها و افکار مردم ایران اسلامی، از جمله راهبردهایی است که دشمن در خیال باطل خود برای براندازی انقلاب اسلامی بدنبال پیاده سازی یا عمق بخشی به آنها است.

وی با تاکید بر اینکه "هرگونه غفلت و خواب‌آلودگی، خوش خیالی یا خدای ناکرده همگرایی با شیطان بزرگ، کمک به اهداف آمریکا به حساب می آید" افزود: نفوذ دشمن یک قاعده مشخصی ندارد و صرفاً از راههای سلبی نمی توان مانع نفوذی ها شد و لذا برنامه ریزی گسترده و عمیق در ارتقای سطح معرفت و بصیرت عمومی خود یکی از موانع جدی رشد غیرخودی ها و وابسته ها به درون حاکمیت و مصادر مهم و حساس خواهد بود.

جزایری اقتدار همه جانبه را مهم ترین راه کار مقابله با نفوذ معرفی و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی،توسعه علمی،حفظ روحیه انقلابی‌گری در آحاد ملت به ویژه نسل‌جوان،ارتقای آمادگی های نظامی و دفاعی،افزایش توان مقاومت منطقه و دور کردن دشمنان انقلاب اسلامی از مرزهای کشور عوامل اساسی تضمین کننده اقتدار ملی است که دشمن را از تهاجم سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و دل بستن به چماق تحریم و دل بستن به مقوله‌ی نفوذ و نفوذی ها ناامید می سازد.

وی تأکید کرد: آمریکا و متحدان کاخ سفید به خوبی این واقعیت را درک کرده اند که برغم آمال و آرزوهای فراوان و ظرفیت سازی های متنوع راهی برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران ندارند و راه ورود به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور برای آنها مسدود است.

جزایری همچنین با توجه به تهدیدات بی وقفه آمریکایی ها و سخن گفتن از روی میز بودن "گزینه نظامی" اظهار داشت: باتوجه به توضیحات مسئولان مربوطه در مورد مذاکرات برجام و اعلام موضع صریح و شفاف مقام‌های کشورمان در مورد مجزا بودن روند امور دفاعی از توافقات هسته‌ای مجدداً تأکید می شود ارتقای توانمندی‌های دفاعی برابر رژیم‌های سلطه و در رأس آن رژیم شرور آمریکا صرفاً در چارچوب تدابیر داخلی صورت می گیرد و مرز آن با توافق برجام بطور کلی جدا می باشد.

کد خبر : ۳۱۸۹۴۰