خبرگزاری کار ایران

تقدیر مدیر عامل موسسه محک از نمایش «متاستاز»

نمایش‌ «متاستاز» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی؛ همراهی با «هم‌پایان» بیماران مبتلا به سرطان را در محوریت قرار داده که با استقبال مردم و نهادهای خصوصی مدنی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، در متن پیام قدردانی مدیرعامل این موسسه از عوامل اجرایی نمایش «متاستاز» آمده است:

به‌تازگی شاهد انجام حرکتی ارزشمند با نام «کمپین متاستاز علیه متاستاز» هستیم که به ایجاد آگاهی و ارتقای توجه جامعه، نسبت به افرادی می‌پردازد که در کنار یک بیمار مبتلا به سرطان به عنوان "همپا" استوار ایستاده‌اند و در کنار ایشان خود را خالصانه فراموش کرده و با این بیماری مبارزه می‌کنند. این حرکت ارزشمند، محک را بر آن داشت تا ضمن ابراز قدردانی و تبریک به تمام عوامل این اقدام انسان‌دوستانه، وظیفه خود را در ایجاد آگاهی بیشتر و توجه به همراهان بیماران مبتلا به سرطان بار دیگر انجام دهد.

ادغام زیبایی‌شناسانه خلاقیت و هنر با یک دغدغه اجتماعی که در قالب نمایش "مطاستاض علیه متاستاز" به عنوان یکی از عناصر این کمپین روی صحنه رفته است، بی‌شک یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی است که در پیوند هنر و انسان‌دوستی، ژرفای مفهوم "هنر زیستن" را به نمایش می‌گذارد. امیدواریم که ارایه این تفسیر جدید، زیبا و هنرمندانه از واژه پزشکی متاستاز (گسترش سلول‌های سرطانی از یک ارگان به ارگانی دیگر و گسترش آن در تمام بدن) بر توسعه همدلی و ترویج انگیزه والای کمک به هم‌نوع که حدود ربع قرن از دغدغه‌های موسسه خیریه محک بوده است بیفزاید.

حمایت و همراهی با خانواده کودکان مبتلا به سرطان، که ناشی از همدلی و درک صمیمانه بنیان‌گذار محک از رنج آنان بوده است، دلیل و پایه اصلی به‌وجود آمدن این مؤسسه است. ما در محک معتقدیم، زمانی که یک کودک به سرطان مبتلا می‌شود، مادر و پدر، خواهر و برادر و تمام افراد خانواده با آن بیماری مواجه می‌شوند و می‌دانیم که به ازای هر کودکی‌ که به سرطان مبتلا می‌شود، مادر و پدری برای نجات جان کودکشان، خود را فراموش می‌کنند و گاهی این فراموشی به فراموشی سایر فرزندان نیز منجر می‌شود. ما 24 سال است که با اتکا به مهر و مشارکت نیکوکاران و نیک اندیشان ایران زمین، علیه این فراموشی مبارزه می‌کنیم. در این مبارزه با اندیشیدن به کیفیت زندگی کودکان و مبتلا به سرطان و خانواده آنها همواره تلاش کرده‌ایم تا  مادر و پدر و تمام اعضای خانواده بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان هرگز خود را تنها احساس نکرده و امیدوارانه مسیر درمان را همراه هم طی کنند.

مبارزه با فراموش نشدن زندگی، امید و بنیان خانواده در این بند از بیانیه چشم انداز محک تجلی یافته که محک برآن است تا در سایه حمایت‌های این مؤسسه، خانواده‌ها با نگرانی کمتر، تنها به درمان کودک خود فکر کنند و کودکان شادمانه‌تر فرآیند درمان را طی نموده و آرزوهای آنها از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کنند.

از آنجا که بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدنی در حل مشکلات جامعه و ترویج مفهوم بشردوستی یکی از اساسی‌ترین عوامل توسعه پایدار جوامع است، محک همواره ترویج این مفهوم را در زمره اهداف خود دارد و قدردان اقدامات خلاق و فعالانی است که در بالندگی این هدف می‌کوشند.

این حرکت مسئولانه نشانه درک عمیق تمامی دست اندرکاران این پروژه از مشارکت و همدلی و تجلی واقعی «‹همپا بودن» است که صمیمانه آرزو می‌کنیم اهداف تعریف شده برای این کمپین به بهترین شکل محقق شده و توجه جامعه به موضوع سرطان و همراهان بیماران مبتلا به این بیماری بیش از پیش ارتقا یابد.

در پایان به تمامی نیکوکارانی که پا به پای هزاران کودک مبتلا به سرطان محک را با قدم هایشان، فکرشان، زمان‌شان و فراموش کردن خودشان حتی برای یک لحظه، یاری کرده‎اند ادای احترام کرده و امیدواریم روزی هم پای هم بهبودی تمامی بیماران مبتلا به سرطان را جشن بگیریم.

پروژه نمایشی «متاستاز» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی علی‌اصغر دشتی ساعت ۱۹ شنبه، نهم آبان ماه در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد و با اجرا در تالار چهارسو در ساعت ۱۹ روزهای پنجشنبه، چهاردهم و جمعه، پانزدهم آبان میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود.

اجرای این سپس طبق جدول زمان‌بندی و اجرایی اعلام شده توسط گروه ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۱۸۹۱۹