خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد

احداث اردوگاه بزرگ "بازپروری _مهارت آموزی" معتادان در البرز

استاندار البرز از اختصاص 3 هکتار زمین، برای طرح احداث اردوگاه بزرگ "بازپروری _مهارت آموزی" ویژه معتادان در البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی با اعلام این خبر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یکی از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، بحث مرکز نگهداری معتادان بوده است که با پیگیری های انجام شده 3 هکتار زمین تحویل گرفته شده است و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، افراد در خلال بازپروری، مهارت های لازم را نیز در بخش های مختلف فرا خواهند گرفت.

وی با بیان این که رویکرد و سیاست اصلی در احداث این اردوگاه، عدم بازگشت افراد به اعتیاد خواهد بود، افزود: احصاء وضعیت موجود و برنامه ریزی برای شش ماهه دوم سال جهت رسیدن به نقطه مطلوب نقشه راهی است که اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان طبق آن راه را طی خواهند کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه این نشست،هر یک از مسئولان که عضو  این شورا هستند، باید برای نیمه دوم سال جاری هر چه سریعتر طرحها و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارائه دهند.

استاندار همچنین در ادامه با تاکید بر ضرورت آگاهسازی نسل جوان نسبت به خطرات و آسیبهای مواد مخدر افزود: بستر آموزش نسل جوان باید از دوران مدرسه در آموزش و پرورش اندیشیده شود تا به این پدیده به عنوان ننگ،عیب و نقص بنگرند.

وی با اثر بخش دانستن  مشارکت نوجوانان در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بر ضرورت مهارت‌آموزی خانواده‌ها، نسبت به پدیده شوم اعتیاد در راستای  پیشگیری و واکسینه شدن خانواده‌ها در برابر این پدیده شوم تاکید کرد.

کد خبر : ۳۱۸۹۱۲