خبرگزاری کار ایران

پلمپ بیش از 80 واحد غیر مجاز اقامتی در رشت

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت از پلمپ بیش از 80 واحد غیرمجاز اقامتی در خیابان ارشاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی در تشریح این خبر اظهارکرد: شهرستان رشت در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کهن ، به دلیل برخورداری از مراکز درمانی مجهز در داخل و خارج از کشور مورد توجه و استقبال گردشگران قرار دارد.

وی با بیان اینکه توریسم سلامت در استان جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است، از کلینیک ناباروری مهر در خیابان ارشاد بعنوان یکی از اجزای گردشگری سلامت گیلان نام برد و گفت: مراجعین این مرکز عمدتا از استان های همجوار و کشورهای حوزه دریای خزر است.

میرزایی، نیازمندی بیماران این مرکز به اسکان موقت را موجب سودجویی برخی افراد دانست و افزود: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی اطراف کلینیک بدون اخذ مجوز اقدام به اجاره منازل خود به بیماران، تحت عنوان خانه مسافر کردند که با هشیاری کارشناسان و بازرسان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان شناسایی شدند.

این مسئول به تعطیلی و توقیف اماکن غیرمجاز خیابان ارشاد رشت اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر صاحبان تعدادی از این اماکن جهت دریافت مجوز به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان مراجعه کردند که درصورت اخذ مجوز از این دستگاه می‌توانند به فعالیت خود به عنوان خانه مسافر ادامه دهند.

کد خبر : ۳۱۸۹۰۸