خبرگزاری کار ایران

علیرغم ادعای زنجانی؛

بانک مرکزی تاجیکستان: زنجانی پولی ندارد

بابک زنجانی اعلام کرد که معادل یک میلیارد یورو در بانک مرکزی کشور تاجیکستان (بانک ملی تاجیکستان) منابع دارد و در صورت معرفی حساب ارزی، می‌تواند وجوه را در کشور تاجیکستان واریز کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مهر ماه سال ۱۳۹۲ بابک زنجانی اعلام کرد که معادل یک میلیارد یورو در بانک مرکزی کشور تاجیکستان (بانک ملی تاجیکستان) منابع دارد و در صورت معرفی حساب ارزی، می‌تواند وجوه را در کشور تاجیکستان واریز کند.

از سوی مسئولان ارشد کشور، از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخواست شد حساب ارزی معرفی کرده و موضوع را پیگیری کند تا وجوه مورد ادعای بابک زنجانی به آن حساب واریز شود. رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون  امور بین‌الملل بانک مرکزی را به کشور تاجیکستان اعزام کردند تا موضوع را پیگیری کند.

ابتدا در سفر اول معاون امور بین‌الملل بانک  مرکزی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان و ملاقات با معاون رئیس کل بانک مرکزی تاجیکستان مطالب غیرشفاف و مبهمی  مطرح شد، سپس در سفر دوم و ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی تاجیکستان، وجود منابع در آن بانک  تایید نشد و نتیجه‌ای به دست نیامد. در این خصوص، گزارش کامل اقدامات انجام شده در بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران موجود است.

کد خبر : ۳۱۸۸۸۸