خبرگزاری کار ایران

فتاح:

وظایف بهزیستی و کمیته امداد باید تفکیک شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۸۸۳

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تشکیل کارگروه طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با موضوع تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی تشکیل شد، گفت: کمیته امداد در بخش‌های حمایتی و توانمندسازی مالی و اقتصادی خانواده‌های نیازمند تجربیات و زیرساخت‌های مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه با کلیت طرح تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی موافق است، گفت: مشکلی در اجرای آن نمی‌بینم، به هر حال تفکیک وظایف بهزیستی و کمیته امداد اتفاقی است که دیر یا زود باید انجام شود. این دو سازمان تداخل وظایف ندارند، بلکه تنها یکسری وظایف مشترک دارند، به طور مثال حمایت از زنان بدسرپرست که به هر دو نهاد مربوط می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند، تصریح کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی و اجتماعی در کشور به گونه‌ای است که تولید فقر در جامعه ادامه دارد و ما با درخواست‌های فراوانی جهت حمایت مواجه هستیم که پاسخگویی به آنها نیازمند حمایت و عزم ملی از سوی دولت، مجلس شورای اسلامی، خیریه ها و نهادهای حمایتی است.

فتاح اظهارکرد: خوشبختانه کمیته امداد طی سالهای گذشته توانسته است در زمینه های مختلف علمی، ساختاری و سیستمی پیشرفت کند و به روز شود به طوری که یکی از امتیازات این نهاد سواد مدیریتی آن است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یکی از پاسخگوترین نهادها در کشور است، گفت: اقدامات این نهاد کاملا زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار دارد و حساسیت پاسخگویی آن از یک وزارتخانه و یا سازمان زیرنظر یک وزاتخانه بیشتر است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی است، افزود: رهبرمعظم انقلاب دررسیدگی به امور فقرا و نیازمندان توجه خاص و ویژه دارند ویکی ازافتخارات نظام ما این است که اداره امور محرومان و مستمندان زیر نظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص فقرزدایی و رسیدگی به امور محرومان گفت: برای اجرایی شدن و زدودن فقراز جامعه باید از ظرفیت‌های مردمی در سطح وسیعتری بهره مند شویم و ما مفتخریم که امروز ۷۰۰هزار حامی مردمی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد حمایت می کنند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه که یک میلیون و ۳۰هزار نفر از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: دو میلیون نفر نیز از خدمات تک و چند خدمتی امداد استفاده می کنند که در مجموع یک میلیون و ۹۳۰ هزار خانوار ازخدمات حمایتی و معیشتی امداد بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده مددجویان تحت حمایت را زنان تشکیل می دهند تاکید کرد: در سال های گذشته روند جذب نیروی انسانی در این نهاد برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با اولویت بانوان صورت گرفته است. کارکنان امداد از نیروهای ارزشی هستند که ساختار و سازماندهی آنها براساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهد شکل گرفته است.

فتاح، توجه به مسائل فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت امداد را مهم ارزیابی کرد و گفت: جامعه هدف این نهاد همواره وفادار به آرمان‌ها و ارزش های نظام اسلامی بوده اند که این امر باید تداوم و تقویت شود.

در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام (ره) و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی حضور داشتند موضوع طرح تفکیک وظایف این دو سازمان بررسی و در نهایت مقرر شد کارگروهی با مسئولیت کمیسیون بهداشت و مشارکت کمیته امداد، سازمان بهزیستی و هلال احمر تشکیل شود و نتایج را کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز