خبرگزاری کار ایران

در آستانه اربعین حسینی؛

قیمت مصوب بلیت پروازهای عتبات عالیات اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۸۸۲

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی زمان آغاز فروش پروازهای عتبات عالیات در اربعین را 16 آبان اعلام کرد و گفت: بر نحوه فروش بلیت‌ها نظارت کامل می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ مقصود اسعدی سامانی با اشاره به تعیین قیمت‌های مصوب برای پروازهای عتبات عالیات٬ اظهار کرد: نرخ بلیت پروازهای عتبات عالیات همانند سایر پروازهای خارجی تابع قیمت‌های آزاد و بین‌المللی است اما با توجه به اینکه در سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا قیمت پروازهای نجف و بغداد توسط برخی آژانس‌های هواپیمایی حتی تا نرخ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز به فروش رسید امسال برای جلوگیری از افزایش قیمت این مسیرها با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی قیمت ثابتی برای مقاصد پروازی نجف و بغداد تعیین شد.

وی افزود: بر اساس نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت در مسیر تهران-نجف-تهران ۹۵۰ هزار تومان٬ تهران-بغداد-تهران ۸۵۰ هزار تومان٬ مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ بلیت پرواز به عتبات از سایر فرودگاه‌های کشور گفت: هرچند پرواز به عتبات عالیات غیر از تهران و مشهد تنها از چند فرودگاه دیگر صورت می‌گیرد اما نرخ بلیت به مقصد نجف فرودگاه‌های اصفهان و تبریز با نرخ ۹۵۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

سامانی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی مجاز هستند از طریق سایت شرکت خود یا از طریق آژانس‌های هواپیمایی دارای مجوز بند الف(دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری) نسبت به فروش بلیت اقدام کنند٬ گفت: نرخ‌های مصوب به مقاصد پروازی عتبات عالیات برای بازده زمانی ۵ تا ۱۸ آذر تعیین شده است و فروش بلیت مقاصد نجف و بغداد از ۸ صبح شنبه هفته آینده ۱۶ آبان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر و ایجاد رقابت می‌توانند کمتر از نرخ‌های مصوب نسبت به فروش بلیت اقدام کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی حتما باید بلیت‌ این مسیرهای پروازی را از طریق سیستمی به فروش برساند و مجاز به چارتر کردن صندلی‌های خود در این مسیرهای پروازی نیستند٬ گفت: قطعا سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت عتبات عالیات دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: نرخ‌های مصوب برای مسیرهای پروازی عتبات مربوط به کلاس پروازی اکونومی است و کلاس‌های پروازی درجه یک (first class) و کلاش تجاری (business class) مشمول اینگونه قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

سامانی با بیان اینکه ۹ ایرلاین ایرانی در مسیرهای نجف و بغداد پرواز دارند گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی ۸۶ پرواز برنامه‌‌ای به مقصد نجف و ۵۵ پرواز برنامه‌ای به بغداد از کشورمان انجام می‌شود که برای بازه زمانی ۵ تا ۱۸ آذرماه درخواست انجام ۲۵۰ پرواز فوق العاده از سوی شرکت‌های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری داده شده که صدور مجوز آن‌ها در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز