خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در همایش قرآنی ناجا

قدرت‌های سلطه‌گر هرچه در چنته دارند علیه ایران هزینه می‌کنند

رئیس قوه‌قضاییه در همایش قرآنی ناجا و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت قرآن به ما صبر و استقامت داده و می‌گوید جز در برابر حق مقابل کس دیگری کرنش نکنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق‌ آملی‌لاریجانی در همایش قرآنی ناجا و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بر لزوم تکریم قرآن تاکید کرد و گفت: قرآن را باید تکریم کرد چراکه کتاب هدایت بوده و بسته به نوع نگاه و ارادت به آن می‌توان از آن استفاده کرد.

رئیس قوه‌ قضاییه با بیان اینکه خداوند متعال نیکوترین سخنان خود را در کتاب قرآن نازل کرده است٬ گفت: وقتی قرآن را مطالعه می‌کنیم٬ شاهدیم که احسن‌الحدیث است و برای درک بهتر آن باید به این نکته توجه کرد که چه کسی این سخنان را خطاب به بشر بیان کرده است.

وی ریشه عدم توجه به قرآن کریم را عدم توجه به متکلمان بیان کرد و افزود: قرآن به انسان هشدار می‌دهد که چرا در آیات آن تدبر نمی‌کند در این قرآن هیچ باطلی راه پیدا نمی‌کند٬ چراکه خطاب الهی زنده و به همه است. قرآن حقیقتی است که در همه عوالم ظهور دارد و خداوند متعال به حقیقت قرآن در موارد مختلفی قسم یاد می‌کند.

رئیس قوه‌ قضاییه با بیان اینکه امام خمینی(ره) از بانیان ترویج قرآن در جامعه بوده و مقام معظم رهبری نیز اهتمام بسیاری به این امر دارند، راه نجات کشور را تمسک به قرآن دانست و گفت: امروز تمام دنیا علیه جمهوری اسلامی فعال هستند و قدرت‌های سلطه‌گر هرچه در چنته دارند رو کرده و در ظاهر خوش‌وبش می‌کنند٬ اما در پنهان هزاران میلیارد علیه ایران هزینه می‌کنند.

آملی‌لاریجانی با طرح این پرسش که چه چیز امت ما را در برابر این تهدیدها حفظ کرده است٬ اظهار کرد: قرآن به ما صبر و استقامت داده و می‌گوید جز در برابر حق مقابل کس دیگری کرنش نکنید. قدرت جمهوری اسلامی از عمل به تعالیم قرآنی است.

وی با بیان اینکه توصیه قرآن کریم به بشر این است که با این کتاب الهی انس بگیرند٬ ادامه داد: اگر می‌خواهید قرآن دست ما را بگیرد٬ باید با خدا انس داشته باشیم و بهترین وقت انس نیز در وقت سحر است.

رئیس دستگاه قضا خطاب به خانواده شهدا نیز گفت: حق‌تعالی می‌فرماید که از شهدا به اموات یاد نکنید چراکه آنها زنده بوده و در نزد خداوند متعال روزی می‌گیرند. انسانی زمانی که در محضر حق‌تعالی است مورد عواطف او قرار می‌گیرد که نمی‌توان آن را تصور کرد.

آملی لاریجانی روزی نزد خدا را فوز عظیم دانست و گفت: خانواده شهدا باید افتخار کنند که حق تعالی فرموده که شهدا نزد او روزی می‌گیرند.

کد خبر : ۳۱۸۸۳۲