خبرگزاری کار ایران

راه سفر بانوی 7هزار ساله به موزه ملی هموار شد

شنیدن خبر انتقال اسکلت زن 7هزار ساله تهران به موزه ملی بعد از فراز و نشیب هایی که داشت برای علاقمندان به باستان شناسی و دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی بسیار خوشایند به نظر می رسد . با تمام ریسک هایی که در انتقال اسکلت زن 7هزار ساله وجود دارد شرایط نامناسب نگهداری آن سبب شد که نهایتا مسئولان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر انتقال موقت آن به موزه ملی متفق القول شوند .

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه هنوز اقدام های لازم برای  ایجاد سایت موزه در محل کشف اسکلت 7هزار ساله صورت نگرفته است باستان شناسان با انجام اقدامات علمی موفق به آزاد سازی اطراف اسکلت شده اند و در روزهای آینده انتقال آن توسط حفاظت گران به موزه ملی صورت خواهد گرفت .

بنابراین گزارش، گروهی از باستان شناسان هم اکنون اقدامات فیزیکی انتقال اسکلت را انجام داده و موفق به آزاد سازی اطراف آن شده اند .

سیامک سرلک باستان شناس حاضر در محل کشف اسکلت زن 7هزار ساله تصریح کرد: مقدمات انتقال اسکلت از نظر باستان شناسی فراهم شده و در مرحله بعد کار انتقال توسط کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت انجام خواهد گرفت .

گفتنی است ،حمیده چوبک رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیش از این اعلام کرده بود  اسکلت بانوی 7هزار ساله تهران پس از مطالعات لازم فنی و تخصصی برای ایجاد سایت موزه و همچنین ادامه کاوش ها به محل اصلی خود بازگردانده خواهد شد .

مشاهده تکه های سفال توسط مهسا وهابی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در میان حفاریهای  فاضلاب چهار راه مولوی در سال گذشته کاوش های اضطراری باستان شناسی را به همراه داشت که به کشف اسکلت بانوی 7 هزار ساله منجر شد.

کد خبر : ۳۱۸۷۸۸