خبرگزاری کار ایران

افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود مجدد مجلس به پرونده بابک زنجانی درصورت درخواست قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در صورتی که گزارشی به مجلس و کمیسیون اصل 90 بیاید یا مستندانی تحویل داده شود، قطعاً جهت تکمیل پرونده آن‌را بررسی نموده و در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهیم.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره ادامه بررسی پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه، اظهار داشت: در صورتی که گزارشی به مجلس و کمیسیون اصل 90 بیاید یا مستندانی تحویل داده شود، قطعاً جهت تکمیل پرونده آن‌را بررسی کرده و در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهیم ولی تا این لحظه گزارشی به ما ارجاع داده نشده‌ است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این کمیسیون نمی‌خواهد در بررسی تخلفات دستگاه‌هایی که در پرونده بابک زنجانی با وی همکاری کرده‌اند،‌ ورود کند، گفت: این موضوع به نظر هیات رئیسه بستگی دارد. 

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: اگر هیات رئیسه باتوجه به پرونده‌های متعددی که در دست بررسی دارد، تشخیص بدهد که این کار انجام شود، در این پرونده ورود خواهد کرد و در آن صورت نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع مردم خواهد رساند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: پس از تکمیل پرونده بابک زنجانی در مجلس و تحویل آن به قوه قضاییه، حتی کمیته مشترکی که در کمیسیون‌های انرژی و اصل 90 تشکیل شده‌بود هم به خودی خود منتفی شد٬ ولی اگر مجدداً مصوب شود یا گزارشی در این خصوص واصل گردد، کمیسیون قطعاً ورود پیدا خواهدکرد.

کد خبر : ۳۱۸۶۵۷