خبرگزاری کار ایران

۶ دستگاه دیالیز در بیمارستان بوکان راه اندازی شده است

در سال جاری ۶ دستگاه دیالیز به اضافه ۶ تخت و تجهیزات مربوطه در بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان راه اندازی شده است.

به گزارش ایلنا، سیامک صفاری مسئول واحد بیماریهای خاص معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جریان بازدید از بخش دیالیز بیمارستان بوکان گفت: در سال جاری ۶ دستگاه دیالیز به اضافه ۶ تخت و تجهیزات مربوطه در بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان راه اندازی شده است.

وی افزود: در مجموع بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید و راه اندازی این اقلام هزینه شده است.

صفاری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آذربایجان غربی در مورد وضعیت استاندارد تخت‌های این بخش گفت: طبق استاندارد به آزای هر ۴ تا ۵ بیمار دیالیزی باید یک تخت وجود داشته باشد که ما در کل استان هنوز به این وضعیت نرسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم که تا پایان سالجاری به حداقل‌ها نزدیک شویم.

مسئول واحد بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد اهداف سفر خود و هیأت همراه به بوکان گفت: برگزاری کلاس آموزشی برای پرسنل بخش، تکمیل چک لیستهای وزارتی، بررسی مشکلات و... از جمله اهداف این سفر می‌باشد.

محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان نیز در این بازدید گفت: بخش دیالیز بوکان با ۱۵ تخت فعال به ۹۰ بیمار دیالیزی به صورت سه شیفته خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بوکان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۳ نفر به آمار بیماران دیالیزی اضافه شده، اظهار داشت: مردم باید بیشتر مراقب سلامت کلیه خود باشند به همین دللی لازم است متناسب با نیاز بدنشان آب کافی بنوشند (حداقل یک لیتر در روز) و این میزان را برای راحت‌تر شدن کار کلیه‌ها به چند مرحله تقسیم کنند. مراقب باشند تا تغذیه‌ای متعادل داشته باشند تا از افزایش وزن و بالارفتن کلسترول جلوگیری شود.

مقصد ادامه داد: زیاد نمک استفاده نکنند زیرا مصرف زیاد نمک باعث پرفشاری خون می‌شود، از هر گونه خوددرمانی بپرهیزید یعنی در واقع، مسکن‌های غیراستروئیدی که شامل آسپرین هم می‌شوند، می‌توانند کلیه‌ها را سمی کنند.

این مقام مسئول حوزه سلامت شهرستان بوکان در خاتمه تأکید کرد: حواستان به رژیم‌های غذایی پرپروتئین هم باشد، این دسته از خوراکی‌ها، کلیه‌ها را خسته می‌کنند، کلیه‌ها گران بها هستند، به خاطر آن‌ها تغذیۀ مناسبی داشته باشیم.

کد خبر : ۳۱۸۳۶۸