خبرگزاری کار ایران

بخشدار قلعه نو

قلعه نو استعداد نهفته کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی است

بخشدار قلعه نو گفت: قلعه نو استعداد نهفته کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا, بخش قلعه نو آخرین دهستان تبدیل شده به بخش شهرستان ری است که متاسفانه با وجود این ارتقاء ساختار سیاسی از فقدان ادارات مستقل و یا حتی دفا‌تر نمایندگی ادارات رنج می‌برد.

اهالی این بخش که اکثریت آنان را کشاورزان و دامداران تشکیل می‌دهند، از وضعیت مالی متوسط به پایین برخوردار بوده و روزگار خود را از محل تولید و فروش محصولات خود چه زراعی و چه دامی تامین می‌کنند.

افت شدید فشار آب، فرسودگی و خمیدگی لوله‌های شبکه آبرسانی، عدم کیفیت آب شرب، مشکلات راه روستایی و لزوم ضرورت اصلاح و انجام ان‌ها از جمله مواردی بود که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این بخش با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن فاضلی، رییس شورای اسلامی بخش قلعه نو که عضو شورای اسلامی روستای قلعه نو خالصه است، اظهار کرد: بخش قلعه نو قطب کشاورزی شهرستان ری است و سهم به سزایی در تامین مایحتاجات کشاورزی، پروتئینی و لبنی استان تهران دارد.

وی گفت: زمین‌های قلعه نو مرتب درحال کشت و زراعت است و محصولات مختلفی چون گندم، جو، ذرت، علوفه و اخیرا هم نهال صنوبر به منظور تولید چوب را در حال پرورش دارد و به خاطر همین مسئله، کار و تلاش در روستاهای سطح بخش تعطیل بردار نیست.

فاضلی با تاکید بر حذف کشت با استفاده از آب فاضلاب در این بخش افزود: از سال گذشته با کشاورزانی که با فاضلاب برنج کاری می‌کردند برخورد شد و کلا کاشت برنج با توجه به آب فراوان مورد نیاز و نبود آب مناسب از چرخه تولیدات کشاورزی بخش قلعه نو حذف شد.

وی با اشاره به نبود دفا‌تر دستگاههای اجرایی و ادارات کل در این بخش اظهار کرد: متاسفانه اهالی بخش قلعه نو برای انجام کارهای اداری خود بایستی به دلیل عدم تمرکز سازمانی اداراتی چون آب، برق، کلانتری و حوزه قضایی به بخش‌های مختلف شهرستان ری مراجعه کنند. به طورمثال برای رفع مشکلات برق خود باید با توجه به روستای محل سکونتشان به یکی از ۴ ناحیه برق میدان شهدای تهران، قرچک، کهریزک و شهرری مراجعه کنند که این کار علاوه بر اتلاف وقت و داشتن هزینه برای آنان، خطرات تصادف و وقوع حوادث غیرمترقبه را به همراه دارد.

وی با اشاره به عبور خط ریلی قطار شهری تهران-پیشوا از حاشیه روستاهای این بخش خواستار احداث ایستگاه راه آهن به منظور استفاده اهالی روستاهای بخش قلعه نو از این امکان بالفعل شد و ادامه داد: نبود خط اتوبوسرانی و تاکسیرانی مستقل از شهرری به این بخش باعث می‌شود اهالی برای تردد از وساط نقلیه عبوری شهرهای قرچک و ورامین استفاده کنند که مشکلاتی برای آنان بوجود آورده است.

رییس شورای بخش قلعه نو از اقدامات ارزنده دکتر جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دریافت اعتبارات آلایندگی و جرایم به منظور بهبود و اصلاح هندسی راه‌ها و عمران روستاهای این شهرستان قدردانی و اظهار امیدواری کرد با همت مسولین، مشکلات آسفالت راه روستایی علی آباد قیصریه و پل هوایی روستای قمی آباد هم حل شود.

 «ایمان قربانی» بخشدار جدید قلعه نو نیز با اشاره به وجود تعدادی از آثار ملی تاریخی در این بخش بر ضرورت استفاده از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تاکید کرد و به خبرنگار ما گفت: بدنبال این هستیم که با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در مجاورت این آثار تاریخی بکر، ظرفیت‌های رفاهی و تفریحی به منظور جذب توریست‌های داخلی و افزایش گردشگران خارجی را ایجاد نمایم.

وی دریاچه ۱۸۴ هکتاری روستای عشق آباد را یک ظرفیت بزرگ ملی عنوان کرد و گفت: این دریاچه با قابلیت صید دوره‌ای ۱۰۰ تن ماهی علاوه بر توجیه اقتصادی، می‌تواند به عنوان یکی از تفرج گاههای تفریحی پایتخت ایران مورد استفاده مردم و بویژه ساکنین شهرستان ری قرار گیرد.

بخشدار قلعه نو با اشاره به استقرار شهرک صنعتی عشق آباد در این بخش، از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای استقرار یک مرکز فنی و حرفه‌ای در روستای کریم آباد تهرانچی به منظور آموزش نیروی کار بومی افراد جویای کار بخش و همچنین جوانان جویای کار شهرهای مجاور خبر داد.

قربانی افزود: قلعه نو می‌تواند با برنامه ریزی‌های اصولی و توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری پرچمدار اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در تعدادی از روستاهای بخش قلعه نو به عنوان روستاهای پایلوت کشوری این طرح اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توانمندی و تقویت روحیه مشارکت پذیری زنان روستایی و عشایری به منظور ارتقاء و بهبود وضعیت معشیت آنان و واگذاری اداره امور زندگی به خودشان است.

قربانی در پایان این گفتگو با اعلام ارتقا سازمانی پاسگاه قلعه نو به کلانتری با پیگیری‌های دکتر جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش قلعه نو تاکید کرد و گفت: بر اساس تاکیدات ریاست جمهوری مبنی بر اجرای قانون در بخش‌های مختلف و صیانت از حقوق مردم، امروز یک ساخت و ساز غیر مجاز در روستای عشق آباد تخریب شد.

بخش قلعه نو با داشتن ۱۸ روستا و مساحتی در حدود ۴۰ هزار متر مربع یکی از بخش‌های شهرستان ری در استان تهران است.

کد خبر : ۳۱۸۳۳۶