خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی

گسترش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی موثر است

معاون تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: گسترش شرکت تعاونی‌ها می‌تواند در توسعه و پیشرفت جامعه موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل سید حمید کلانتری در دیدار با مسئولین شرکت تعاونی روستایی صالحات علی آباد، از این تعاونی به عنوان یک تعاونی جامع و فراگیر درسطح روستاهای کشور نام برد و تاکید کرد: افراد خوشنام و کار آمداین شرکت تعاونی و شرکت تعاونی دهیاران می‌توانند با استفاده از تجارب ارزنده خود عضوهیئت موسس شرکت تعاونی بزرگ و فراگیردرشهرستان آران و بیدگل شوند.

«سید حسن زهرایی» مدیرعامل شرکت تعاونی صالحات علی آباد در این دیدار با برشمردن فعالیتهای این شرکت تعاونی، ایجاد فروشگاه مصرف، دوشرکت نانوایی سنتی، جایگاه پمپ بنزین، مشارکت درخرید و مرمت خانه تاریخی عمارت این روستا، مصالح فروشی و ایجاد جایگاه سی ان جی را به عنوان شش طرح تعاونی به بهره برداری رسیده شده از ابتدای سال ۷۸ تاکنون دراین روستا عنوان کرد و گفت: این شرکت تعاونی درسال ۱۳۷۹ با عضویت ۱۵ نفر با سرمایه اولیه ۴۵ میلیون ریال تاسیس شد.

وی با بیان اینکه اولین شرکت تعاونی دراین روستا درمکانی استیجاری و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به اهالی این روستا رسما افتتاح شد گفت: با توجه به نیاز اهالی روستا و گستره شرکت در راستای عمران و آبادانی و رفع دغدغه‌های مردم تصمیم به ساخت نانوانی و بهره برداری درسال ۱۳۸۰ نمودیم.

 زهرایی در رابطه با برنامه‌های آینده شرکت تعاونی صالحات در جهت عمران و آبادانی روستای علی آباد، طرح مجتمع اقامتی توریستی شامل هتل، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، باشگاه عروسی و غیره را از برنامه‌های پیش روی این شرکت تعاونی عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه با جذب سرمایه گذار، موافقت اصولی این شرکت تعاونی گرفته شده متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به اجرای طرح آغاز عملیات این طرح تاکنون به تاخیر افتاده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صالحات علی آباد به فعالیت‌های فرهنگی شرکت تعاونی صالحات اشاره کرد و گفت: بنا به موافقت اعضا ۳۰ درصد سود خالص این شرکت تعاونی در جهت امور خیریه، ایتام و نیازمندان و کارهای فرهنگی صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه اعضای این شرکت تعاونی با نیت خیر و با هدف خدمت رسانی و بدون هیچ چشم داشتی وارد این عرصه شده‌اند و همواره در همه زمینه‌ها حضوری فعال داشته و پیگرمشکلات بوده‌اند افزود: علیرغم وجود پتانسیل‌های موجود هنوز به بسیاری از اهداف خود نرسیده‌ایم.

شایان ذکراست «سید حمید کلانتری» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروزبه اتفاق کار‌شناسان این معاونت و قادری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، فرماندار و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل با بازدید ازطرحهای تعاونی روستای علی آباد درجریان فعالیت شرکت تعاونی صالحات این روستا قرار گرفتند.

روستای علی آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل جزء ۳۸ روستای گردشگری استان اصفهان و تنها روستای هدف گردشگری شهرستان آران و بیدگل است.

کد خبر : ۳۱۸۳۳۲