خبرگزاری کار ایران

ضوابط انتخاب خوش‌پوش‌ترین ایرانی اعلام شد

دبیرخانه نخستین جشنواره «پوشش مردم ایران» با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی، اهداف، ضوابط و مقررات این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، این جشنواره با اهدافی چون «ترویج آراستگی و خوش‌پوشی با محوریت ایرانی- اسلامی»، «آگاهی بخشی به اقشار مختلف درباره انتخاب معقول لباس»، «تقویت سبک پوشش ایرانی- اسلامی»، «تاکید بر وجود سابقه تاریخی پوشش و طراحی لباس در ایران»، «تمرکز بر طراحی و تولید ملی و توجه به لباس اقوام ایرانی با نگاهی روزآمد» برگزار می‌شود.

همچنین «شناخت پوشش و سبک لباس مردم ایران در نقاط مختلف کشور»، «معرفی سبک‌های بر‌تر و مناسب لباس ایرانی»، «ترویج بهپوشی و خوش‌لباسی در جامعه»، «بررسی و آسیب‌شناسی سبک‌های موجود پوشش» و «نگاه تحلیلی به سبک‌های لباس اجتماع در ایران» از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، لباس‌های مغایر با ارزش‌های ایرانی- اسلامی و مبلغ نماد‌ها و فرهنگ غربی از ابتدا در چرخه رقابت قرار نخواهد گرفت.

در این جشنواره تنها لباس‌هایی مورد داوری قرار خواهند گرفت که در اجتماع پوشیده می‌شوند و لباس‌های دارای کاربرد مجلسی، خانگی و غیره مورد ارزیابی قرار نگرفته و از چرخه انتخاب حذف خواهند شد.

بنابر اعلام دبیرخانه نخستین «جشنواره پوشش مردم ایران» با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی، از جمله شاخص‌های داوری آثار توجه به لباس اقوام ایرانی با نگاهی روزآمد و کاربردی برای ایران امروز، لباس‌های زنانه و مردانه اجتماع که در جامعه قابل استفاده باشد، تاکید بر استفاده از پارچه ایرانی و هماهنگی (سِت) لباس در فرم و رنگ می‌‎توان اشاره کرد.

بدیهی است داوری نهایی به صورت تخصصی بوده و همه تلاش دبیرخانه بر این اصل استواراست که نمونه‌های موفق و مناسب لباس ایرانی و اسلامی به مردم معرفی شود.

دبیرخانه نخستین جشنواره پوشش مردم ایران ضمن احترام به دغدغه‌ها و تشکر از نظرات منتقدان که در رسانه‌های مختلف انعکاس یافته است، بر برگزاری جشنواره «پوشش مردم ایران» با معرفی خوش‌پوش‌ترین ایرانی طبق مقررات و آیین‌نامه‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

کد خبر : ۳۱۸۳۲۱