خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس فدراسیون جودو

انتخابات فدراسیون و کنگره جهانی کوراش در خرم آباد برگزار می شود

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت:انتخابات فدراسیون و کنگره جهانی کوراش قبل از آغاز مسابقات جهانی کوراش در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، آرش میراسماعیلی در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی کمیته های مسابقات جهانی کوراش 2015 در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: مسئولان فدراسیون جهانی و 40 فدراسیون از کشورهای مختلف دنیا در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این کنگره یکروزه برگزار می شود، اظهار کرد: 13 آبان ماه برگزاری کنگره را خواهیم داشت و روزهای 14 و 15 مسابقات جهانی کوراش به میزبانی شهرستان خرم آباد برگزار می شود.

میراسماعیلی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان، اضافه کرد: فضای همدلی و همزبانی بسیار خوبی با مسئولین ارشد لرستان برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات وجود دارد و کمیته های مختلف برگزاری این مسابقات تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان جنب و جوش خوبی در حال حاضر به راه افتاده است، افزود: کمیته ها بصورت تخصصی کار اسکان، تغذیه، حمل و نقل را به طور مرتب انجام می دهند.

نایب رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: برگزاری مسابقات جهانی بحثی فرا ملی است و حیثیت ورزش کشور در گرو برگزاری مناسب این مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در سطحی این چنین تنها مختص کلان شهرها نیست، گفت: در خصوص این مسابقات باید با عرق ملی به موضوع نگاه کرد و توانایی و ظرفیت دیگر استانها را نیز باور نمود.

وی با بیان اینکه استاندار، معاونین استاندار و مدیران ستادی ارگان های لرستان تلاش خوبی برای میزبانی ایده آل این مسابقات انجام می دهند، افزود: عزم و اراده ملی لرستانی ها برای بستر سازی و اجرای این کنگره و مسابقات قابل تقدیر است.

وی افزود: برگزاری اینگونه مسابقات در شناساندن توانایی ایرانیان در حوزه های مختلف ورزشی، اقتصادی، تفریحی و گردشگری و فرهنگی و... بسیار موثر است.

سرمربی تیم ملی کوراش افزود: تیم منتخب استان لرستان نیز به عنوان تیم ب جمهوری اسلامی در این مسابقات حضور دارد.

به گزارش ایلنا در حاشیه برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا که اوایل سال جاری در تهران برگزار شد، آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی کوراش را به حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی ارائه کرد که در پایان این نشست با موافقت وی قرار شد که استان لرستان میزبان این دوره از مسابقات باشد.

با تصمیم مسوولان فدراسیون جهانی کوراش، مسابقات جهانی کوراش برای اولین بار 14 آبان ماه به میزبانی ایران در استان لرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۸۲۶۹