خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

صداوسیما روی روال درست نیست/ انتقاد از سرافراز بسیار سنگین بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعضی از نهاد‌ها را چون وزارتخانه نیستند٬ نمی‌شود استیضاح کرد و تنها امکان تحقیق‌وتفحص وجود دارد اما باید اعمال نظرهایی در مدیریت صداوسیما صورت بگیرد تا این رسانه روی روال درست قرار بگیرد٬ چرا که متاسفانه اکنون برروی روال نیست.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به حضور رئیس سازمان صداوسیما در جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: فرصت برای توضیحات آقای سرافراز کافی نبود٬ اما حجم انتقادها، سوال‌ها و انتظارهای نمایندگان به‌قدری سنگین بود که فکر می‌کنم زمان مضاعفی برای بررسی این مسئله نیاز باشد تا ایشان با حضور در جلسه فراکسیون رهروان توضیحات کامل‌تری ارائه کنند٬ چراکه نهایتاً در جلسه امروز هیچکدام از کسانی که سوال‌‌ها را مطرح کرده بودند٬ قانع نشدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان یکی از اعضای موافق برجام در کمیسیون ویژه سوالی مطرح کردید، یادآور شد: قصد داشتم موضوعات و مطالب فراوانی را که در نظر داشتم مطرح کنم که به دلیل حجم بالای سوال‌ها فرصت نشد.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه محور انتقاد‌ها تنها منحصر به عملکرد صداوسیما در بحث برجام نبوده است٬ یادآور شد: انتقادها درباره عملکرد صداوسیما در خصوص برجام هم به جای خود مطرح است٬ اما مسئله این است که مجلس حدود ۱۰ الی ۱۵ خودروی مجهز به LED دارد که برای جلسات اضطراری و عبور از خط ویژه استفاده می‌شود. شما ببینید چقدر صداوسیما دراین‌باره علیه مجلس سیاه‌نمایی و ایجاد شبهه کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اضافه کرد: یک شخص حقیقی مدعی می‌شود که زمین مجلس غصبی است و صداوسیما براساس همین یک جمله غیرمستند، گزارش‌هایی پخش می‌کند و می‌گوید زمین مجلس غصبی است. به هرحال هر روز هزاران مسلمان در همین مکان نماز می‌خوانند یا مثلاً انتقاد می‌کنند که چرا مجلس برای حفاظت خود اقدام به دیوارکشی کرده است. مگر باید با یک ماشین انتحاری آن را خراب کنیم؟ صداوسیما موظف است عدالت رسانه‌ای را برقرار کند٬ نه اینکه هر روز سیاه‌نمایی کند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه مجدد فراکسیون رهروان با حضور سرافراز در پاسخ به این سوال که نشست بعدی در چه زمانی برگزار می‌شود٬ اعلام کرد: البته این موضوع بستگی به تصمیم هیات رئیسه فراکسیون رهروان دارد٬ اما با توجه به اینکه هفته آینده مجلس تعطیل است٬ احتمالاً از آنجاکه نمایندگان از توضیحات قانع نشده و سوال‌های بسیاری هم مطرح نشد، فراکسیون٬ روز یکشنبه دو هفته بعد در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد.

حقیقت‌پور در توضیح احتمال طرح این مسئله در صحن علنی تصریح کرد: فعلاً سوال از آقای سرافراز در فراکسیون رهروان مطرح است. متاسفانه ما نمی‌توانیم بعضی از نهاد‌ها را به این دلیل که وزارتخانه نیستند٬ استیضاح کنیم و تنها امکان تحقیق‌وتفحص از این نهاد‌ها داریم. به هر ترتیب باید اعمال نظرهایی در مدیریت صداوسیما صورت بگیرد تا این رسانه روی روال درست قرار بگیرد چرا که متاسفانه اکنون برروی روال نیست.

کد خبر : ۳۱۸۲۴۷