خبرگزاری کار ایران

طلبی از من ندارید که به جانم چسبیده‌اید؛

۶۷ میلیون یورو به حساب شعبه ونوس بانک مسکن ریختم

بابک زنجانی در جلسه پنجم رسیدگی پرونده موسوم به فساد نفتی جزییاتی از رابطه با بانک مسکن را بیان کرد که در بخشی از این جزییات از واریز ۶۷ میلیون یورو به حساب شعبه ونوس بانک مسکن سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ بابک زنجانی در عمده بخش دفاعیات خود نام بانک مسکن را آورد و اظهار داشت که آنها طلبی از وی ندارند.

وی ادامه داد: بانک مسکن و بانک توسعه برای خود واحدی به نام اطلاعات بانکی دارند که اگر بخواهند با یک بانک دیگر همکاری داشته باشند، از طریق این واحد ارزیابی می‌کنند، مثلاً بانک FIRST SLAMIC BANK را بررسی می‌کنند و می‌گویند جمعاً می‌توانیم به این بانک یک‌هزار میلیارد اعتبار بدهیم. تعجبم این است که در دولت قبلی هر کاری که انجام می‌شده، کسی نمی‌دانسته، و امروز که دولت تغییر کرده، فکر می‌کنند قبلی‌ها هر کاری کرده‌اند اشتباه بوده و همه هم امروز و در این دولت فهمیده‌اند که من کلاهشان را برداشته‌ام.

زنجانی خطاب به وکلای بانک مسکن گفت: پولم من در حساب شما بوده، بد یا خوب، حساب را ریجکت کنید، شما طلبی از من ندارید که اینجا نشسته‌اید و به جان من چسبیده‌اید.

بانک مسکن برای درست کردن اشتباهش ۶۵ میلیارد پول دستی از من خواست

متهم پرونده نفتی گفت: من پنجشنبه‌ها شرکتم تعطیل بود و خودم تنها به شرکت می‌رفتم و کارهای هفتگی را انجام می‌دادم، یک روز صبح از بانک مسکن با من تماس گرفتند و گفتند که باید حضوراً مرا ملاقات کنند، گفتم امروز تعطیل است اما آنها گفتند موضوع مهم است و ساعت ۱۱ صبح به شرکت آمدند. اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل، مدیر حقوقی و... به شرکت من آمدند و گفتند ما به شخصی ۶۵ میلیارد پول داده‌ایم، اما از او نه چک داریم نه سفته، روز شنبه هم در مفاسد اقتصادی دادگاه داریم و اگر این پول نباشد، همه ما بازداشت می‌شویم، لطف کن ۶۵ میلیارد به ما پول دستی بده.

۶۷ میلیون یورو به حساب شعبه ونوس بانک مسکن ریختم

زنجانی در ادامه با بیان اینکه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه سوار هواپیما شدم و به کیش رفتم٬ گفت: ۶۷ میلیون یورو به بانک ملت فروختم و پول را آوردم شعبه ونوس بانک مسکن و ریختم به حساب یک شرکتی که آن‌ها گفته بودند. آن‌ها قول دادند هفته دیگر پول من را برگردانند، اما من سه ماه تماس می‌گرفتم و جواب من را نمی‌دادند. آخر هم گفتند پول نداریم، می‌توانیم به تو ملک بدهیم. من که دیدم پولی به من ندادند، گفتم ملک بدهید. یکسری املاک بدون سند دادند و سند‌هایشان را هیچگاه به نام من نزدند و جوابم را هم ندادند.

طلبم از بانک مسکن را هرطور شده وصول می‌کنم

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که در کیفرخواست ذکر شده که آقای «ک» کارمند بانک که کلاً ۵ میلیون حقوق می‌گیرد، ۶۵ میلیون یورو به من پول داده و من هم آن را به حساب بانک مسکن ریختم، آیا اگر درحق یک نفر انسانیت می‌کنید٬ باید این کار را با او بکنند؟ این کارمند در تمام عمرش ۶۵ میلیون یورو را یکجا دیده؟ من نمی‌دانم بانک مسکن به دنبال چیست؟ اما بداند که این پول را وصول می‌کنم و حتی اگر از طریق داخل کشور زورم نرسد، از خارج از کشور اقدام می‌کنم و این ۶۵ میلیارد تومان را وصول می‌کنم.

قاضی صلواتی در پاسخ بابک زنجانی گفت: مدیرعامل بانک مسکن در پرونده ۳ هزار میلیاردی در شعبه ۱۵ در حال محاکمه است.

کد خبر : ۳۱۸۲۰۵