خبرگزاری کار ایران

مساوی عادلانه بود؛

هاشمی‌نسب: نمی‌شود در دربی 50 دقیقه دفاع کرد/ پرسپولیس توقعات را برآورده نکرده

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در دربی آن قدر فشار و استرس بالاست که یک تیم نمی تواند 50 دقیقه بدون اشتباه دفاع کند.

مهدی هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دربی 81 فوتبال زیبایی را از هر دو تیم شاهد بودیم و نسبت به دربی های قبل بازی جذاب تری به نمایش درآمد چون هم گل داشت و هم تاکتیکی بود و هم درگیری فیزیکی داشت. مساوی هم نتیجه بدی نبود ، هر چند بازی مساوی شد اما جذاب بود و به دل نشست. من نیمه اول را دیدم که دو تیم موقعیت داشتند و نیمه دوم را از رادیو گوش دادم و در مجموع مساوی عادلانه بود.

وی افزود: استقلال نیمه دوم و بعد از گلی که زد می‌أخواست نتیجه را حفظ کند و خیلی دفاعی بازی کرد. در دربی فشار و استرس نمی گذارد بیشتر از 5 یا 10 دقیقه دفاع کرد و نمی‌شود 50 دقیقه شکل دفاعی داشت . استقلال در لاک دفاعی فرو رفته بود و بالاخره در این شرایط یک اشتباه صورت می گیرد. البته اگر رحمتی نبود نتیجه غیر از این می شد. فکر می کنم مساوی خوب بود .

هاشمی نسب ادامه داد: مردم بارندگی و سرما را در استادیوم تحمل کردند و مساوی عادلانه بود. جدا از تمام این حرف‌ها مساوی نتیجه خوبی بود و کسی حقش نبود که ببرد. شاید اگر آن توپ عالیشاه در نیمه اول گل می شد استقلال فشار می‌آورد و نتیجه چیز دیگری می‌شد. در مجموع بازی خوبی بود و لذت بردیم.

مدافع سابق پرسپولیس در مورد اظهار نظر پرویز مظلومی مبنی بر اینکه ترکی بازی را برای پرسپولیس درآورد گفت: نیمه دوم را ندیدم اما ترکی آبرویش را از هر چیزی بیشتر دوست دارد و اگر هم اشتباهی بوده عمدی نبوده است. همیشه حرف و حدیث در مورد داوری دربی بوده و فکر می کنم ترکی خوب قضاوت کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پرسپولیس به آن تیم مد نظر هوادارانش رسیده یا نه گفت: پرسپولیس به آنچه که توقع می رود هنوز نرسیده است. اگر آن لحظاتی که ما و دهه شصتی ها برای پرسپولیس رقم زدند با این تیم مقایسه کنید خیلی مسائل را متوجه می‌شوید. اگر این تیم توقعات را برآورده کرده پس آن موقع مردم توقع شان از پرسپولیس خیلی زیاد بوده است و این تیم هنوز به آن پرسپولیس مدنظر مردم نرسیده است.

هاشمی نسب در پایان گفت: پرسپولیس با تیم های ته جدول خیلی فاصله دارد؟ پرسپولیس امسال چکار کرده و کجای جدول است؟ تا همین الان پرسپولیس 4 تا باخت دارد. ما اگر مساوی می کردیم 2 روز ناراحت بودیم. اگر توقع هواداران همین است که خوب است و نباید دیگر صحبت کنیم. پرسپولیس در حد تیم های معمولی شده است. من پرسپولیس را همان 3 سالی که در آن بازی کردم ملاک می دانم و کاری با این پرسپولیس ندارم و همیشه تیم را با آن پرسپولیسی که در آن بازی می کردم، قیاس می کنم.

کد خبر : ۳۱۸۲۰۴