خبرگزاری کار ایران

۹ شب در سفارت ایران خوابیدم تا دستگیر نشوم؛

زنجانی: اگر بچه‌های وزارت اطلاعات نبودند٬ زمان تحریم‌ها بازداشت می‌شدم

پرونده موسوم به پرونده فساد نفتی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که در این دیدار بابک زنجانی توضیحاتی در مورد تحریم‌ها و تلاشش برای بازداشت نشدن در امارات ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ بابک زنجانی که در روز پنجم جلسه رسیدگی به پرونده‌اش حضور داشت٬ اظهار داشت: وقتی اتحادیه اروپا و خزانه‌داری آمریکا بانک یا شخصی را تحریم می‌کند٬ دلیل آن را در نامه ذکر می‌کند، در دلیل تحریم‌های من از سوی اتحادیه اروپا و خزانه‌داری آمریکا آمده بود که «شما به دلیل کمک به وزارت نفت جمهوری اسلامی، کمک به بانک مرکزی جمهوری اسلامی و داشتن نقش کلیدی در جابجایی پول‌ها مورد تحریم قرار گرفته‌اید». من وقت داشتم نسبت به این موضوع اعتراض کنم که کجا پول وزارت نفت را جابجا کردم؟ وکلای من هم پیگیر این کار بودند اما اگر فشار می‌آوردند ۱۵ تا ۲۰ سال هم باید در زندان آنجا تحمل کیفر می‌کردم.

اگر بچه‌های وزارت اطلاعات نبودند٬ بازداشت شده بودم

وی گفت: وقتی تحریم شدم امارات بودم، به فرودگاه امارات که رسیدم اخبار را دیدم و متوجه تحریم شدم، از گیت که رد شدم من را بازداشت کردند و بردند و اگر بچه‌های وزارت اطلاعات و دوستانم نبودند نمی‌توانستیم کاری کنیم، من ۹ شب در سفارت ایران خوابیدم تا نتوانند من را بگیرند.

کد خبر : ۳۱۸۱۶۳