خبرگزاری کار ایران

چهار شکارچی غیر مجاز در شفت دستگیر شدند

ایلنا: چهار نفر از متخلفان شکار که بدون اخذ مجوز و در فصل شکار ممنوع مبادرت به شکار و زنده گیری پرندگان می‌کردند، دستگیرشدند.

به گزارش ایلنا،  رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر افزود: در راستای گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های شهرستان شفت توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان،  چهار نفر از متخلفین شکار که بدون اخذ مجوز و در فصل شکارممنوع  مبادرت به شکار و زنده گیری پرندگان نموده بودند، دستگیرشدند.

علی فرهی، بیان کرد: تعداد هفت قطعه پرنده خوتکا، یک  قطعه غاز و یک قطعه مرغابی از این متخلفان کشف و ضبط شد و متخلفان جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: پس از تعقیب و گریز متخلفین و متواری شدن دو نفر از آن‌ها، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت با هماهنگی مقام قضایی، پس از اخذ حکم وارد منزل شدند و پرندگان شکار شده را ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت اضافه کرد: هیچ‌گونه مجوز شکاری به هیچ روشی اعم از سلاح یا زنده گیری صادر نشده و هرگونه اقدام به شکار جرم بوده و پیگرد قضایی دارد.

وی افزود: ضرر و زیان ناشی از  پرنده‌های مکشوفه مذکور  جمعاً 10 میلیون بود  که  از متخلفین دریافت شد.

فرهی تصریح کرد و گفت: علاوه بر ضرر و زیان وارده، بر اساس قانون شکار و صید، متخلفین شکار و صید در فصول و ساعات ممنوعه مقرر در قانون به پرداخت  جزای نقدی یک‌میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال یا حبس از نودویک روز تا شش ماه محکوم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است، ضرورت دارد تا همگان ضمن رعایت موارد قانونی نسبت به جمع‌آوری کومه‌ها و هرگونه وسایل صید و شکار پرندگان اقدام کنند.

کد خبر : ۳۱۸۱۴۰