خبرگزاری کار ایران

در تذکری شفاهی مطرح شد؛

اعتراض رسایی به روند انتخابات ناظران شورای نظارت بر مطبوعات

نماینده مردم تهران خطاب به ابوترابی فرد گفت:چطور در آنجا که یک نفر برای هیات نظارت بر مطبوعات می‌خواستیم و کمیسیون فرهنگی دو نفر کاندیدا را معرفی کرده بود اجازه برگزاری انتخابات داده نشد و انتخابات 3 ماه به تعویق افتاد تا اینکه کمیسیون فرهنگی یک کاندیدای دیگر که آقای حسن کامران بود را معرفی کرد. ولی امروز در حالی که یک نفر عضو ناظر می‌خواستیم دو کاندیدا معرفی و انتخابات برگزار شد؟!

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمید رسایی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی با خطاب قرار دادن محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت گفت: هم‌اکنون انتخابات عضو ناظر در شورای دادرسی الکترونیکی برگزار شد و تعداد کاندیدا‌ها برای این انتخابات هم ۲ نفر بود، درست است حاج‌آقا؟

در ادامه محمدحسین فرهنگی ازاعضای هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این بخش از صحبت‌های رسایی گفت: در قانون تعداد کاندیدا‌ها برای برگزاری این انتخابات یک نفر ذکر شده است.

رسایی ادامه داد: بله می‌دانم آقای فرهنگی اما در عمل چند نفر معرفی شده‌اند؟ دو نفر.

وی بار دیگر با خطاب قرار دادن ابوترابی‌فرد یاد آور شد: سوال من این است که آیا یادتان می‌آید چند ماه پیش زمانی که قرار بود عضو ناظر در هیات مطبوعات انتخاب شود و کمیسیون فرهنگی و هیات ناظر بر مطبوعات همچون انتخابات شورای دادرسی الکترونیکی امروز یک نفر می‌خواست در آن انتخابات دو نفر معرفی شد که بنده و آقای نبویان بودیم.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: رئیس محترم مجلس حدود ۲ ماه انتخابات را به تعویق انداخت و گفت برداشت ما از آیین‌نامه این است که کمیسیون فرهنگی باید بیش از ۲ نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کند. آیا امروز برداشتتان از آیین‌نامه عوض شده، حاج‌آقا؟ ما عوض شده‌ایم؟ مجلس عوض شده است؟ چه اتفاقی افتاده است؟

وی افزود: چطور در آنجا که یک نفر برای هیات نظارت بر مطبوعات می‌خواستیم و کمیسیون فرهنگی دو نفر کاندیدا را معرفی کرده بود اجازه برگزاری انتخابات داده نشد و انتخابات ۳ ماه به تعویق افتاد تا اینکه کمیسیون فرهنگی یک کاندیدای دیگر که آقای حسن کامران بود را معرفی کرد. ولی امروز در حالی که یک نفر عضو ناظر می‌خواستیم دو کاندیدا معرفی و انتخابات برگزار شد؟!

رسایی تصریح کرد: این را هم بگویم که پیش از آن، انتخابات‌هایی تنها با معرفی یک کاندیدا برگزار شده بود و اعلام کردند کاندیدای دیگری وجود نداشته است. البته من پاسخ این سوال را می‌دانم اما برای اینکه در تاریخ ثبت شود، مطرح کردم.

در ادامه ابوترابی‌فرد ضمن تشکر از تذکر رسایی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز انجام گرفت مطابق با آیین‌نامه بود. آیین‌نامه تاکید کرده دو کاندیدا در انتخابات از‌‌ همان کمیسیون حقوقی و قضایی شرکت کنند.

وی افزود: بنده در موردی که شما می‌گویید حضور ذهن ندارم اما به هرحال در آن انتخابات کمیسیون‌های دیگر هم می‌توانستند شرکت کنند و احتمالاً هنگامی که انتخابات برگزار می‌شده کمیسیون‌های دیگر به درستی در جریان قرار نگرفته بودند.

ابوترابی‌فرد در پایان تصریح کرد: البته آنچنان که عرض کردم بنده اکنون دقیقاً در خصوص چند و چون انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات حضور ذهن ندارم٬ اما برای نام‌نویسی هریک از نمایندگان از کمیسیون‌های دیگر باید زمانی به آن کمیسیون اختصاص داد تا همکاران عزیز در صورتی که تمایل دارند بتوانند اقدام کنند.

کد خبر : ۳۱۸۱۰۹