خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال

آگاه سازی جامعه بهترین راه برای مبارزه با مواد مخدر است

ایلنا: فرماندار ماسال با بیان اینکه باید در مورد مضرات مواد مخدر به خوبی اطلاع رسانی شود، گفت: آگاه سازی جامعه بهترین راه برای مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

به گزارش ایلنا، محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ماسال با اشاره به شیوع اعتیاد به مواد مخدر و تنوع عرضه مواد مخدر صنعتی و سنتی در جامعه، بیان کرد: میزان آمار اعتیاد به مواد مخدر در کشور ما به‌عنوان کشوری انقلابی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و همه دستگاه‌های مربوطه باید ضمن بررسی و شناخت جوانب معضل اعتیاد در جهت ریشه‌کنی این معضل خانمان‌سوز برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر در قالب و شکل‌های مختلف مانند قرص‌های روان‌گردان در اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود افزود: بنا به تحقیقات به‌عمل‌آمده هیجانات درونی در ایجاد انگیزه اولیه گرایش به مواد مخدر بسیار مؤثر است و به همین منظور باید بااطلاع رسانی و آگاه‌سازی عموم افراد در خصوص مضرات مواد مخدر مانع از گرایش افراد به مواد مخدر شد.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ماسال استفاده مناسب از سازمان‌های غیردولتی و افراد صاحب‌نظر و صاحب‌فکر در حوزه مواد مخدر را ازجمله راهکارهای مؤثر در عرصه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ارزیابی کرد و گفت: آگاه‌سازی و فعال کردن بخش‌های مختلف جامعه در راستای پیشگیری از مواد مخدر، بهترین راه مقابله با مواد مخدر محسوب می‌شود.

قاسم نژاد برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را از دیگر راهکارهای جذب اقشار مختلف و دور کردن آن‌ها از مواد مخدر دانست و ابراز امیدواری کرد با تدارک برنامه‌های شاد و مفرح که اثر خوبی در ایجاد همبستگی بین اعضای جامعه داشته است هیجانات دوران جوانی را در مسیر صحیح هدایت کرد.

معاون فرماندار ماسال نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر نقش ارتباط تنگاتنگ خانواده‌ها و نهادهای آموزشی در آگاه‌سازی دانش آموزان تصریح کرد: تمرکز مدیران و مربیان بر اطلاع‌رسانی درزمینهٔ آثار مخرب فردی و اجتماعی مواد مخدر موجب کاهش ابتلا به مصرف مواد مخدر می‌شود.

اسماعیل قاسمی همچنین عوامل روانی و گسترش استفاده از فضای مجازی را از دیگر دلایل عمده مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: تفریح و سرگرمی‌های غلط نوجوانان و کنجکاوی‌های نابجا و هدایت‌شده نیز  در گرایش قشر نوجوانان به مواد مخدر بسیار مؤثر است.

کد خبر : ۳۱۸۰۶۴