خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

استان زنجان جزو 10 استان معدنی کشور است

استاندار زنجان ، گفت:استان زنجان در کریدور ارتباطی خطوط گاز،برق ونفت کشور قرارگرفته و ازنظر نیروی انسانی نیز بیش از 75هزار دانشجو و فارغ التحصیل در استان وجود دارد و جزو 10 استان معدنی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه روز گذشته (9 آبان) در جلسه شورای اداری استان که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت و ولی ا... سیف رئیس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: استان زنجان در کریدور ارتباطی خطوط گاز، برق و نفت کشور قرارگرفته و ازنظر نیروی انسانی نیز بیش از 75 هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در استان وجود دارد.

استاندار زنجان با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان زنجان، گفت: این استان در شعاع 400 کیلومتری نیمی از جمعیت و بازار مصرف کشور قرار دارد و بیش از 50 درصد تولیدات کشور نیز در این شعاع قرار دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در چهارراه ارتباطی بین استان‌های غربی، شمالی، مرکزی و پایتخت قرار دارد، افزود: استان زنجان دروازه انشقاق فرهنگ‌ها و زبان‌های بومی و محلی کشور به حساب می‌آید.

انصاری همچنین زنجان را یکی از 10 استان معدنی کشور نام برد و گفت: 32 نوع از مجموع 68 ماده معدنی در این استان وجود دارد زنجان در کریدور ارتباطی خطوط گاز، برق و نفت کشور قرارگرفته است و ازنظر نیروی انسانی نیز بیش از 75 هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در استان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: در حوزه کشاورزی بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن محصول در استان زنجان تولید می‌شود که از این میزان 600 هزار تن موردنیاز استان است و 2 میلیون تن صرف تأمین امنیت غذایی کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایجادشده در استان به‌گونه‌ای است که دولت می‌تواند بخشی از بار ملی هم در حوزه صنعت و هم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر دوش استان زنجان بگذارد و استان نیز از آمادگی‌های بالایی برخوردار است.

انصاری اضافه کرد: برخی از سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد استان به دلیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای به توفیقات بزرگی دست‌یافته‌اند و برخی از آن‌ها در کشور نیز زبانزد هستند.

وی همچنین به دو مصوبه مهم سفر ریاست محترم جمهور به استان زنجان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و بیان کرد: تبدیل زنجان به‌عنوان یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و ICT کشور و ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مطالعات تفصیلی استان از مهم‌ترین این مصوبات و نقشه راه استان زنجان در این حوزه‌ها نهایی شده است.

استاندار زنجان در خاتمه سخنان خود افزود: خوشبختانه با همدلی بالایی که بین بخش خصوصی و دولتی در زنجان وجود دارد، استان زنجان به لحاظ تسهیل و روان بودن فضای کسب‌وکار یکی از 4 استان برتر کشور محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۱۸۰۴۹