خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی:

ویرایش نسخه قدیمی طرح جامع حمل و نقل/تنها از کارخانه‌های مجاز قیر و آسفالت می‌خریم

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۹۳۴

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تمام پروژ‌ه‌های توسعه‌ای بر اساس طرح جامع حمل و نقل انجام می‌شود گفت: از این پس هیچ پروژه‌ای بنا بر درخواست و فشارهای مقامات محلی انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد شکرچی‌زاده در نشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه اقدامات این مرکز در چهار حوزه ساختمان و ابنیه فنی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و مطالعات اقتصادی-اجتماعی تعریف شده است گفت: مجموعه فعالیت‌های این مرکز در یک نگاه فراتر از اقدامات مهندسی است و ما ابعاد احتماعی و اقتصادی و مالی پروژه‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات شهروندی توسط این مرکز گفت: مجموعه‌ای از فعالیت‌های این مرکز به فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح شهر برمی‌گردد که یکی از آنها تشکیل بانک اطلاعاتی از تمام پروژه‌ها و پژوهش‌های انجام شده است.

شکرچی‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر تمام محققان و ذی‌نفعان می‌توانند به این بانک اطلاعاتی  دسترسی داشته باشند و به زودی این بانک اطلاعاتی در سایت شهراه بارگذاری خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تمام اقدامات توسعه‌ای از این پس بر اساس طرح جامع حمل و نقل خواهد بود گفت: مطالعات طرح جامع حمل و نقل  در دولت‌های پیش‌ انجام شده بود اما در دولت دهم متوقف ماند. نظر دولت یازدهم بر این بود که مطالعات پیشین بازنشر داده شود و با استفاده از نظرات کارشناسی ویرایش جدید آن منتشر شود.

 وی تاکید کرد: پیش از این شبکه‌های راهی اعم از بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و سایر پروژه‌ها بر اساس تمایلات و فشارهای مقامات محلی انجام می‌شد اما پس از این تمام طرح‌های توسعه‌ای بر اساس طرح جامع حمل و نقل انجام شود.

شکرچی زاده‌ ادامه داد: ویرایش این طرح در فاز اول تمام شده است و در فاز دوم تا 20 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه مقرر شده از این پس تنها از کارخانه‌هایی آسفالت مورد نیاز ساخت جاده‌ها خریداری شود که  گواهی فنی مرکز تحقیقات را دارند گفت:  باید سطح کیفی پروژه‌ها را ارتقا دهیم  و قطعا در این حوزه کیفیت مصالح مورد استفاده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از این پس قرار است تنها از کارخانه‌هایی آسفالت و قیر خریداری شود که گواهینامه فنی مرکز تحقیقات را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز