خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان

فضای شاداب و نشاط‌انگیز در محل کار، حلقه گمشده واحدهای تولیدی

رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان گفت: وجود فضای شاداب و نشاط انگیز در محل کار عامل بالارفتن بهره وری و توسعه هر بنگاه اقتصادی بویژه واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایلنا، «زهرا اخوان نسب» در نخستین نشست تخصصی کمیسیون امور اجتماعی با موضوع تندرستی، شادی و سبک زندگی در تالار اجتماعات اتاق اصفهان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد مدیران واحدهای تولیدی، توجه به فضای نشاط انگیز کارکنان و کارگران کمتر توجه شده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان با هدف بررسی مسایل و مشکلات اجتماعی بنگاههای اقتصادی بویژه واحدهای تولیدی فعالیت خود را در بالابردن نشاط و شادابی در این بخش متمرکز کرده است.

اخوان نسب خاطر نشان کرد: تولید کنندگان در کنار به روز نگه داشتن ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی خود بایستی فضای کار پرنشاطی برای کارکنان خود ایجاد کنند تا شاهد افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های جانبی باشند.

وی از برگزاری جلسات ماهانه کمیسیون امور اجتماعی با حضور مسوولین و کار‌شناسان اجتماعی استان اصفهان خبر داد و گفت: کمیسیون تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه راهکار‌ها به واحدهای تولیدی زمینه افزایش انگیزه کار کارکنان را در واحدهای تولیدی را فراهم سازد.

 «نادر رهنما» متخصص طب ورزشی در این نشست با تشریح بیماری‌های ستون فقرات گفت: پیگشری از بیماری‌ها همواره کم هزینه‌ترین و بهترین راه مقابله با بیماری است.

وی با اشاره به اینکه ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشورهای اسکاندیناوی هزینه درمان و فرصت‌های از دست رفته بیماری عضلانی می‌شود افزود: در کشورهای اروپایی این میزان به دو دهم درصد تولید ناخالص ملی می‌رسد.

وی خواستار توجه دولت و بخش خصوصی به نرمش کارکنان بویژه در بخش ستون فقرات شد و گفت: سالانه هزینه‌های بسیاری برای درمان بیماری ستون فقرات در ایران صورت می‌گیرد که با نرمش‌های به موقع علاوه بر مقابله با بیماری می‌توان روحیه ایی شاداب در محل کار ایجاد کرد.

کد خبر : ۳۱۷۸۹۸