خبرگزاری کار ایران

در دو سال گذشته

جهانگیری: ظرفیت تولید گاز، ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است

معاون اول رئیس جمهور در زنجان گفت: در دو سال گذشته ۱۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گازی کشور افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز شنبه ۹ آبان در مراسم افتتاحیه کارخانه آریارنگ درخشان با اشاره به شاخص‌ترین خصلت استان زنجان عشق و اعتقاد به ائمه با برگزاری عزاداری‌های ویژه اظهار داشت: شرکت آناکیمیا منگنز و این مجموعه جزو واحدهای تولیدی مهم کشور محسوب می‌شوند.

جهانگیری گفت: واحد تولیدی کیمیا منگنز جزو واحدهای منحصربه فرد در دنیاست.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تلاش صنعتگران کشور در عرصه‌های تولیدی افزود: این مجموعه‌های صنعتی در دوران تحریم توانستند به خوبی دوام بیاورند و دارای رشد، توسعه و بهره‌برداری باشند.

وی با اشاره به اشتغال مجموعه‌ای از جوانان تحصیلکرده اظهار داشت: این واحد‌ها می‌توانند یکی از نواقص و ضعف‌های تولید ایران را جبران نمایند.

جهانگیری با اشاره به یکی از رشته‌های مهم کشور در بخش صنایع غذایی، مصرفی و تبدیلی بدون دخالت دولت تصریح کرد: در این مجموعه‌های صنعتی با حضور بخش خصوصی با تولید مواد اولیه ارگانیگی شاهد توسعه هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه برای رقابت در بازارهای بین‌المللی صنایع دسته‌بندی حائز اهمیت است تاکید کرد: در این راستا باید به ذائقه مصرف‌کننده‌های بین‌المللی توجه شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما در حال پشت سر گذاشتن دوران سخت هستیم و دارای توفیقات مطلوب نیز در این زمینه نیز بودیم افزود: تحریم‌ها باید در ظرف یکی دو ماه آینده لغو و از پیش‌رو ملت برداشته شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه کوتاه‌مدت در سال جاری اضافه کرد: واحدهای تولیدی که در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم دچار رکود یا کمبود ظرفیت تولید بودند باید در راستای رفع مشکلات و توسعه گام بردارند.

جهانگیری با بیان اینکه در سال جاری هر بشکه نفت از ۱۰۰ دلار به میزان ۴۲، ۴۳ هزار دلار به فروش رفته تاکید کرد: در سال جاری دچار افتی جدی در اقتصاد و کاهش درآمد را شاهد بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ایجاد ثبات اقتصادی کشور از نیمه دوم سال ۹۲ اظهار داشت: علی‌رغم تحریم‌ها ما در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کردیم.

وی رفع کندی تولیدی برخی واحد‌ها را در این زمینه موثر دانست و گفت: ما در حال ورود به یک دوره مهم در دوران پساتحریم هستیم که غربی‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به سمت ایران هجوم خواهند آورد.

جهانگیری منابع ارزی و خارجی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما باید از این فرصت در راستای شکوفایی اقتصادی کشور استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ورود بخش خصوصی را در این زمینه حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید موقعیت اقتصادی و منفعت بخش خصوصی در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: دولت مصمم در رفع بیکاری و کمک و حمایت و مصونیت بخش خصوصی است.

جهانگیری رشد اقتصادی ایران را برای سال آینده رشد مطلوب و امیدوارکننده دانست.

این مقام کشوری با بیان اینکه در سال آینده شاهد اتفاقات مهم اقتصادی و حرکت به سمت اقتصاد موثر در کشور خواهیم بود گفت: با تامین منابع مالی دولتی شاهد رفع بحران سیستم بانکی، رفع مشکلات اقتصادی را در پی خواهیم داشت.

جهانگیری کار جدی در اقتصاد کشور را توام با تحول جدی خواند و تاکید کرد: طی دو سال اخیر ۱۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گازی کشور افزوده شده است.

وی با بیان اینکه درصدد حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم افزود: پتروشیمی یکی از مهم‌ترین رشته‌های توسعه اقتصادی ایران است و ایران می‌تواند به قطب تولید و صدور این محصول تبدیل شود.

جهانگیری در پایان سخنان خود سرمایه‌گذاری در این بخش را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: استان‌ها و شهرستان‌های محروم باید برای توسعه برنامه داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۷۸۹۵