خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد

پرداخت دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تاکنون از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی در سال جاری مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدباقر نوبخت صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان افزود: عمده سیاست‌های دولت در سالهای و ۹۲ و ۹۳ در عرصه اقتصادی و آرامش بخشی به اقتصاد، کاهش نرخ تورم و تغییر نرخ بیکاری از منفی به مثبت معطوف شده بود.

وی اظهار داشت: در شش ماه اول سال جاری درآمدهای ناشی از فروش نفت در کشور کاهش داشته است در حالی که اعتبارات عمرانی دولت به ۷۵۰۰میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور از منفی ۶.۸ به مثبت ۳ رسید که این امر بسیار مهم است و طی سال جاری سیاست‌های مهار نرخ تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی ادامه می‌یابد.

 نوبخت با بیان اینکه اگر رشد اقتصادی و نرخ تورم در کشور اصلاح نمی‌شد در میز مذاکره هسته‌ای نیز موفق نمی‌شدیم و به نمایندگی از یک دولت شکست خورده حرف می‌زدیم، تصریح کرد: ایران موفق شد رشد اقتصادی را بالا ببرد و در ادامه آن در حوزه مذاکرات موفقیت کسب کند.

 سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ۲۳۶ هزار میلیارد بودجه عمومی و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد بودجه سقف دوم تحقق نیافت و نسبت به سال گذشته همه درآمد‌ها کاهش یافت، اظهار داشت: با وجود همین محدودیت‌ها تا هفته گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ می‌لراد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی پول دادیم.

نوبخت با بیان اینکه این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان افزایش داشت، تصریح کرد: تاکنون از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی در سال جاری مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه سال ۹۴ نصف اعتبارات استانی را تخصیص داده‌ایم، افزود: دولت امسال ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول به گندمکاران داد و گندم را خریداری کرد و توانست می‌زات تولید و خرید گندم را به هشت میلیون تن برساند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سالجاری رشد صنعت کشور منفی ۱. ۱ درصد بوده است، گفت: در بخش کشاورزی رشد مثبت ۵.۷ و در بخش خدمات رشد مثبت ۰. ۹ درصد را داشته‌ایم.

نوبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در این مدت مثبت یک درصد بوده که این میزان نسبت به رشد اقتصادی منفی در گذشته بسیار عالی است، تصریح کرد: بسته سیاسی اقتصادی برای شش ماه دوم سال جاری و به منظور سرعت بخشی به خروج از رکود تدوین شد که در حال اجرا است.

کد خبر : ۳۱۷۸۵۶