خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

هیئات مذهبی می‌توانند در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل نقش کلیدی داشته باشند

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بر ضرورت تبدیل سیاست‌های پدافند غیرعامل کشور به فرهنگ عمومی و همراهی جامعه و مردم با دولت در دستیابی به اهداف توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل همزمان با هفته پدافند غیرعامل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: پدافند غیر عامل، دفاع غیر نظامی است که بدون به کارگیری جنگ افزار و تنها با ایجاد ساختارهای لازم و سالم سازی فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مقابله با تهاجم دشمنان برای ضربه زدن به یک سیستم و در نتیجه کاهش آسیب پذیرى در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن انجام می‌شود.

وی افزود: پدافند غیر عامل در واقع بستر سازی فرهنگی برای مقابله با دشمن و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: جمهورى اسلامى ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایى ممتاز، دارا بودن منابع پرارزش، نظام اسلامى استکبار ستیز و ورود به عرصه هاى دانش و فنآورى در سند چشم انداز بیست ساله به‌عنوان یکى از ارکان اصلى ایجاد امنیت مورد توجه بوده است.

حجت‌الاسلام مردان، معادل فارسی کلمه پدافند غیر عامل را «دفاع بدون سلاح» نامید و افزود: پدافند غیر عامل فرآیندى است که نتیجه آن ایجاد مقاومت ملى و افزایش اقتدار ملى است و مسؤولین و حاکمیت باید در اجرای بدون نقص آن تلاش کنند.

وی نقش آگاه سازی مردم را در فرایند پدافند غیرعامل مهم ارزیابی کرد و افزود: ضرورت دارد تا سیاست‌های پدافند غیرعامل کشور به فرهنگ عمومی تبدیل شود و جامعه و مردم، دولت را در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یاری کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: نقش مردم در پدافند غیرعامل به معناى اینکه خود آن‌ها وارد مرحله عملیاتى و اجرایى شوند نیست و آگاه سازى براى مردم در این حد صورت مى گیرد که بدانند کشور قادر است آن‌ها را در مقابل تهاجم دشمن حفظ کند و بعد آن‌ها را هدایت نماید تا از ظرفیت هاى ایجاد شده استفاده کنند

مردان افزود: به‌عنوان نمونه به مردم آموزش داده می‌شود که اماکن امن در هر شهر یا منطقه برای مصون ماندن از تعرض دشمن کجاست. این فعالیت برای ایجاد آمادگی روحی روانی وامنیت ذهنی است که امنیت اجتماعی به مخاطره نیفتد.

وی در ادامه اظهار داشت: آگاهی و آموزش عمومی سبب می‌شود مردم در مقابل تهدیدات وعملیات روانی دشمن هوشیارانه عمل کنند و تحمل ملی افزایش یابد و به دشمن امکان استفاده از فرصت جنگ نرم داده نشود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ازهیئات مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکّل اجتماعی کشور نام برد و افزود: هیئات مذهبی با ظرفیت بالای خود می‌توانند به‌عنوان بازوی حاکمیت در آگاه سازی وفرهنگ سازی پدافندغیرعامل نقش مؤثر و کلیدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: رسانه‌ها و مطبوعات، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز می‌توانند در آگاه سازی عمومی و تبیین اهداف پدافند غیرعامل نقش مؤثری ایفا کنند و هنرمندان با تولید آثار فاخر تلاش دشمن را در جنگ نرم با استفاده از ابزارهای فیلم، ماهواره و شبکه‌های مجازی خنثی کنند.

یادآور می‌شود؛ چهارم تا دهم آبانماه به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

کد خبر : ۳۱۷۸۳۳