خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

وزارت بهداشت حقایق بیمه سلامت را وارونه نمایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۸۰۰

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی سعی دارد تا با وارونه نمایی و جعل حقیقت زمینه دست‌اندازی به منابع مالی صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی را فراهم کند.

«حسن صادقی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بهتر است مدعیان الحاق صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی به نظام بیمه سلامت یکبار ماده 38 قانون برنامه توسعه را روخوانی کنند تا متوجه استقلال مالی-اداری صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی بشوند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با جریان سازی رسانه‌ای در نزد افکار عمومی دلیل ناکارآمدی طرح نظام بیمه سلامت را مقاومت وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی با الحاق منابع صندوق درمانی این سازمان به نظام بیمه سلامت عنوان کنند.

این فعال صنفی کارگری افزود: وزارت بهداشت علاقه عجیبی دارد دارد تا ماده 38 قانون برنامه را در نزد افکار عمومی واروونه تفسیر و تاویل کند حتی عملکرد این وزارت به گونه ای است که واقعیت مورد علاقه خود را بزک و آرایش کرده و به مسئولان دولت منتقل می‌کند.  

صادقی که عقیده دارد دورنمایی که وزارت بهداشت در رابطه با نظام بیمه سلامت آنرا در انزد افکار عمومی و مسئولان ترسیم کرده است حرکت در سراشیبی بی بازگشتی که در نهایت به ورشکستگی صندوق های بیمه درمانی می انجامد، گفت: اگر دولت بی‌اعتنا به حقایق قانونی گام در این مسیر بگذارد بدون شک با دلسردی کارگران مواجه خواهد شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: در دو سال گذشته نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق های درمانی مختلف توسط وزارت بهداشت در نظام بیمه سلامت هزینه شد است اما چون مدیران پزشک این وزارتخانه در ساختار نظام بیمه سلامت برای همکاران پزشک خود تعرفه‌های مزدی بالایی تعیین کرده‌اند در نهایت اکنون برای ادامه کار با مشکل مواجه شده‌اند.

صادقی افزود: ظاهر تصور این مدیران این است که می توان با از محل صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی از مانع به وجود آمده عبور کرد اما واقعیت این است که منابع صندوق درمانی سازمان  تامین اجتماعی به هیچ عنوان پاسخگوی این نظام تعرفه‌نیست.

وی ادامه داد: از قرار  معلوم مدیران پزشک وزارت بهداشت این است که سایر گروه‌های آسیب پذیر جامعه را میهمان سفره کارگرانی بکنند که با وجود پایین بودن مزد توانسته‌اند از محل پرداخت حق بیمه صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی را به قدرتمندترین صندوق درمانی بیمه‌های اجتماعی کشور تبدیل کنند.

این فعال کارگری بایادآوری اینکه مشابه این ماجرا در سال 53 نیز اتفاق افتاد افزود: آنزمان هم مدیران وزارت بهداشت می‌خواستند سند مالکیت سازمان تامین اجتماعی را به نام خودکنند اما در نهایت با ایستادگی همان تشکل‌های نیم‌بند کارگری وقت تنها مسئولیت نگهداری صندوق درمانی تامین اجتماعی بصروت موقت به وزارت بهداشت سپرده شد آنهم در نهایت بعد از انقلاب با تصویب قانون الزام دوباره به کارگران بازگردانده شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بابیان اینکه جامعه کارگری سال 94 از نظر آگاهی صنفی و انسجام تشکیلاتی به مراتب از تشکل‌های صنفی کارگری پیش از انقلاب پویاتر و فعالتر است ،افزود: اگر احساس کنیم که عزم وزارت بهداشت برای نادیده گرفتن حقوق کارگران جدی است حتما از ابزارهای قانونی لازم برای اعلام صدای اعتراض خود استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: جدا از اینکه منویات وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت در نهایت به ورشکستگی کامل همه صندوق های درمانی از جمله صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی می‌انجامد؛ کارگران خوب می‌دانند که در صورت ادغام شدن این صندوق در نظام بیمه سلامت باید ضمن پرداخت کامل حق بیمه برای تامین هزینه‌های درمانی همه آحاد ملت خودشان در آخرین مرتبه  صف استفاده کنندگان خدمات درمانی رایگان قرار بگیرند.

به گفته صادقی: واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی تا به امروز از محل پرداخت حق بیمه‌هایی که بخشی از مزد کارگران محسوب می‌شود اداره شده و برخلاف دیگر صندوق های بیمه‌ای از کمک‌های دولت استفاده نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز