خبرگزاری کار ایران

به قهرمانان جوجیتسو توهین کردند؛

حمیدی: بازنشسته‌ها و وامانده‌ها 6 سال 60 مدال کسب کردند/ قبول نکردم به تیم‌ملی جودو برگردم

قهرمان جوجیتسوی جهان به اظهارات یکی از مربیان این رشته واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی قبل در برنامه‌ای تلویزیونی، یکی از مربیان جوجیتسو از حضور برخی قهرمانان رشته‌های دیگر در این ورزش انتقاد کرد و آنها را بازنشسته‌ها و وامانده‌های رشته‌های دیگر نامید.

محسن حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اظهارات این مربی جوجیتسو اظهار داشت: آقایان تمامی تلاش‌ها و مدال‌هایی را که قهرمانان جوجیتسو این سال‌ها برای ایران به دست آورده‌اند زیر سوال بردند و به همه مدال‌آوران توهین کردند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با سوء‌نیت دنبال رسیدن به اهداف خود و گرفتن پست و مقام هستند، درحالی‌که نمی‌دانند این‌گونه اظهارنظرها، انگیزه و زحمات قهرمانان مملکت را زیر سوال می‌برد.

نایب‌قهرمان المپیک هنرهای رزمی جهان ادامه داد: بنده سال 2010 بعد از کسب مدال نقره جهان به مدت 2 سال، قهرمان جودوی کشور شدم. بعد از این رقابت‌ها، مسئولان فدراسیون جودو از من خواستند به تیم‌ملی برگردم اما قبول نکردم. پس من نه بازنشسته‌ام و نه وامانده.

حمیدی با بیان اینکه در 20 سالگی در اوج ورزش‌قهرمانی به دلایلی با تیم‌ملی جودو خداحافظی کردم، یادآور شد: اگر من و بقیه قهرمانان جوجیتسوی ایران که جزو بزرگان جوجیتسوی جهان هستند بازنشسته‌ایم، پس چرا در 6 سال 60 مدال برای جوجیتسوی ایران به دست آمد، به طوری که فدراسیون ورزش‌های رزمی یکی از 3 فدراسیون برتر سال 93 لقب گرفت؟

قهرمان سابق جودوی آسیا ادامه داد: بازی‌های ساحلی آسیا که سال‌گذشته در تایلند برگزار شد، جوجیتسو یکی از درخشان‌ترین نتایج را به دست آورد و به همین دلیل بود که رئیس‌کنونی فدراسیون ورزش‌های رزمی که آن زمان سرپرست بود، این نتایج را در تاریخ فدراسیون و همچنین رشته‌های رزمی ایران بی‌سابقه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه هر کاری کردم برای پرچم مقدس کشورمان انجام داده‌ام، تصریح کرد: آقایان برای اینکه زحمات و مدال‌های قهرمانان جوجیتسو را زیر سوال ببرند و به اهداف‌شان برسند، مطالب نادرستی را مطرح می‌کنند. مثلا می‌گویند چرا من، جلیلوند، اکبری و رودکی یا سایر بچه‌ها از رشته‌های دیگر وارد جوجیتسو و تیم‌ملی شده‌ایم.

قهرمان جوجیتسوی جهان افزود: احتمالا یادشان رفته زمان مربیگری‌ در تیم‌ملی از کاپیتان سابق تیم‌ملی کاراته استفاده کردند که البته با وی هم نتیجه‌ نگرفتند. حتما این را هم به یاد دارند که علیرضا داودی که اولین مدال جهانی جوجیتسوی ایران را کسب کرده، از ورزشکاران کاراته بود.

حمیدی در ادامه با انتقاد از اینکه قهرمانان سرشناس جوجیتسوی کشورمان از تیم‌ملی کنار گذاشته شده‌اند، اظهار داشت: در شرایطی که من و بقیه بچه‌ها رنکینگ خوبی در دنیا داریم و باید برای کسب سهمیه در مسابقات ورلدگیمز و سایر رویدادهای مهم جهانی رنکینگ خود را ارتقاء دهیم، تصمیم گرفتیم در مسابقات کشوری شرکت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال، آرزوی قلبی من این است که تیم‌ملی بدون ما وامانده‌ها و بازنشسته‌ها موفق باشد اما اگر این اتفاق نیفتاد، آقایان باید پاسخگو باشند.

کد خبر : ۳۱۷۷۷۱