خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع روحانیون مبارز در مراسم سالگرد رحلت آیت ا... خاتمی

هر کس با مرحوم خاتمی ارتباط داشت تحت تاثیر اسلام و انقلاب قرار می‌گرفت

عضو مجمع روحانیون مبارز،گفت: سید روح الله خاتمی از مبارزان درجه یکی بود که هر کس با او ارتباط برقرار می‌کرد تحت تاثیر اسلام و انقلاب قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خسروی، دیشب در مراسم بیست و هفتمین سال ارتحال آیت الله سید روح الله خاتمی با بیان اینکه انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است که هم می‌تواند به جایگاه فوق العاده یا به مقامی پست‌تر از حیوان برسد، گفت: فضایل، صبر و استقامت، اخلاص، وفای به عهد، تواضع وفروتنی انسان را به مقام والا و تکبر و غرور، سوء ظن، غیبت، خیانت و چشم دوختن به نوامیس و حقوق مردم، انسان را به زمین می‌زند.

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه تمام صفات حسنه در معرفت الله و رذایل اخلاقی در خودبینی و نفس‌پرستی جمع شده، اظهار کرد: مادامی که تابع نفس اماره هستیم نمی‌توانیم به سوی پروردگار معراج کنیم.

وی اظهار کرد: انسان به خاطر عبودیت و بندگیش به معراج می‌رود چنانچه آیت الله خاتمی نیز در عباداتش با خدا سیر و سلوکی داشت و سیر صعودی را در طول عمر با عزتش پیمود.

وی با قرائت پیام امام راحل درباره رحلت آیت الله خاتمی، گفت: تاکنون حضرت امام راجع به هیچ کس این تعبیراتی نداشته است.

وی گفت: امام فرمودند مرحوم خاتمی پاک زیست و پاک مُرد.

حجت الاسلام خسروی افزود: روح الله خاتمی کسی بود که با گوشت و خونش مبارزه را می‌فهمید و چهره اسلامی بود که خاص شهرستان اردکان و استان یزد نبود و به همه این مرز و بوم تعلق داشت.

خسروی تصریح کرد: ایشان روشنفکری بودند که در دوران غربت و مظلومیت اسلام و امام راحل، از همه چیز گذشت و برای روشنگری جامعه تلاش کرد.

وی گفت: سید روح الله خاتمی از مبارزان درجه یکی بود که هر کس با او ارتباط برقرار می‌کرد تحت تاثیر اسلام و انقلاب قرار می‌گرفت .

این پژوهشگر دینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ اگر شهدا نبودند، امنیت و استقلال ما در گروه جانفشانی شهداست ولی اگر بخواهیم شهدایی تربیت کنیم که چشم و چراغ ما هستند، باید به ریشه‌ها بیشتر بپردازیم.

خسروی با تاکید بر اینکه صداوسیما باید بیشتر به علمای اسلام بپردازد و چهره‌هایی نظیر آیت ا... خاتمی را برای نسل امروز تبیین کند، این سوال را مطرح کرد که در طول سال چند برنامه درباره شخصیت آیت ا... خاتمی از صداوسیما پخش می‌شود؟

وی تصریح کرد: زمانی‌که جبهه‌ای‌ها دو دسته شدند، روحانیون دو دسته شدند، رزمنده‌ها دو دسته شدند و به جان هم افتادند، از آن وسط رندی آمد و نفت را با دکلش برد!

خسروی افزود: ای کاش فقط دکل نفت بود، دکل اخلاق سقوط کرد و دروغ و تهمت نهادینه شد.

خسروی گفت: باید دید چه کسانی هستند که باز می‌خواهند میان چهره‌های انقلاب اختلاف ایجاد کنند.

حجت الاسلام خسروی در عین حال گفت: باید خداوند را به خاطر امنیت ایران در میان منطقه‌ای آشفته شکرگزار بود.

این عضو موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بخش دیگری از این مراسم با تقدیر از شخصیت سید محمد خاتمی گفت: خاتمی جوان در زمانی اعلامیه‌های مبارزان را می‌نوشت، که نام بردن از امام و انقلاب نان نداشت، بلکه مجازات داشت.

مراسم بیست و هفتمین سال ارتحال آیت الله سید روح الله خاتمی نماینده اسبق امام راحل و امام جمعه فقید یزد شب گذشته باحضور سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار اردکان، دادستان یزد، حجت الاسلام دیداری امام جمعه اسبق اردکان، حجت الاسلام محمد صدوقی، سفیر ایران در قطر، فرماندار خاتم و جمعی از مدیران و مسئولان استان یزد در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.

کد خبر : ۳۱۷۶۶۴