خبرگزاری کار ایران

مشفق در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هدف تندروها مخدوش‌ شدن سیاست‌ خارجی پس از توافق هسته‌ای است

معاونت اجتماعی وزارت کشور دوران اصلاحات گفت این رفتارها خارج از قواعد وقوانین کشور و در ساحتی خود سرانه و جاهلانه اما با پشتوانه‌های پیدا وناپیدای بخشی از ساختار قدرت انجام می شود.

محمدعلی مشفق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره ممانعت با حضور شخصیت‌های کشورهای دیگر در ایران و برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز اظهار داشت: در این مورد پدیده برخورد با خارجی‌ها و از همه مهم‌تر انگلیسی‌ها، مسبوق به یک سابقه تاریخی طولانی است و باید آن را در یک ظرف زمانی طولانی والبته خیلی دور٬ مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار داد.

معاون اجتماعی وزارت کشور دوران اصلاحات٬ با اشاره به اینکه خرده فرهنگ دلواپسانه در عمل ابزار تولید نفرت و بدبینی از ایران و ایرانی و نظام جمهوری اسلامی است و پدیده جدیدی نیست٬ گفت: کاری که دلواپسان می‌کنند٬ ترسیم چهره خشن٬ غیرانسانی و غیراخلاقی و ترساندن و هراس انداختن به جان خارجی‌ها و ایجاد بدبینی به انقلاب اسلامی و اسلام است.

مشفق با اشاره به اینکه این رفتار‌ها خارج از قواعد و قوانین کشور و در ساحتی خودسرانه و جاهلانه اما با پشتوانه‌های پیدا و ناپیدای بخشی از ساختار قدرت انجام می‌شود٬ تاکید کرد: اینگونه رفتارها به تضعیف دولت و نظام جمهوری اسلامی می‌انجامد و باعث مخدوش کردن سیاست‌های صلح‌آمیز و اعتمادساز دولت روحانی و مجموعه نظام بعد از توافق هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه با انجام این کنش‌های منفعلانه می‌خواهند به دنیا نشان دهند که اتفاق خاصی بعد از توافق هسته‌ای در ایران نیفتاده و در حقیقت در بر همان پاشنه گذشته قبل از توافق کماکان می‌چرخد و به دنبال آن هستند که دولت نتواند به سیاست دال بر بهبود مناسبات با دنیا وجذب سرمایه و گردشگر و عادی کردن مناسبات با دنیا گام‌های اساسی بردارد٬ تاکید کرد: این حرکت‌های بزدلانه که در قالب یک خرده فرهنگ ضد سیاست‌های کلان نظام عمل می‌کند البته که ساحتی انفعالی دارد و مقاومتی مذبوحانه ورو به عقب وگذشته ایی است که اربابان این‌ها در راس قدرت اجرایی بودند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود دولت روحانی باید با استفاده از ابزارهای در اختیار با تمام قدرت مقابل این حرکت‌ها بایستد و اجازه ندهد یک گروه اقلیت فاقد پایگاه در میان ملت، سیاست‌های دولت که در راستای منافع اکثریت مردم است به بازی بگیرند و چهره‌ای خشن وغیر اخلاقی و حرمت‌شکنانه یک اقلیت به نمایندگی از مردم ایران به دنیا نشان داده شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت پای اجرای سیاست‌هایش تمام قد نایستد و با این حرکت‌ها با قدرت مبتنی بر قانون برخورد نکند و قانون شکنان را از طریق محاکم به مجازات قانونی خود نرساند٬ مهار این افراد افسار گسیخته و لجوج و خودسر (که در واقع خودسر نبوده بلکه سرهای دیگری آنان را مدیریت می‌کنند) روز به روز بیشتر خواهد شد.

مشفق تاکید کرد: روشن نیست چرا اینها بیش از دودهه است که خود سرانه عمل می‌کنند٬ اما مراجع مسئول با این قانون‌شکنان برخورد نمی‌کنند. این‌ها نیز پذیرفته‌اند تداوم قدرتشان در بی‌قانونی است و نه حاکمیت قانون.

معاونت اجتماعی وزارت کشور دوران اصلاحات پرسید آیا وقت آن نرسیده که با این جریان برخورد شود و چهره حامیان آنها بر ملا شود؟ و آیا نباید راه را بر این قانون‌شکنان که هیچ حریمی را حتی حرمت بزرگان علما و مراجع عظام و صاحب‌منصبان و روسای جمهوری ومجلس را حرمت نمی‌نهند٬ بسته شود؟

کد خبر : ۳۱۷۶۵۷