خبرگزاری کار ایران

جان کربی:

اتهام‌ها علیه بمباران روسیه علیه مواضع داعش در سوریه براساس منابع «نامشخص» مطرح شدند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اتهام‌ها علیه حمله‌های هوایی روسیه در سوریه از اطلاعات منابعی «نامشخص» گرفته شده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اتهام‌هایی که علیه حمله‌های هوایی جت های جنگنده روسیه در سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش مطرح می شوند، براساس اطلاعات به دست آمده از منابعی نامشخص هستند.

کربی در پاسخ به خبرنگار راشاتودی گفت: «هنوز هیچ گروهی از غیرنظامیان سوری درباره آن چه که در این کشور رخ می دهد، مطلبی ابراز نکرده است و می توانم بگویم که اطلاعاتی در اختیار داریم که باعث می شوند این فکر به ذهنمان برسد که روسیه علاوه بر بمباران مواضع داعش، به مناطق غیرنظامی نیز خسارت وارد می کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مشخص کردن منابع اطلاعاتی این کشور خودداری کرد و گفت که نمی تواند این منابع را به صورت عمومی فاش کند.

«دومینیک استیل هارت» مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز به خبرنگار راشاتودی گفت که به هیچ عنوان نمی توان ادعای آمریکا مبنی بر بمباران مناطق غیرنظامی سوریه توسط جت های جنگنده روسی را اثبات کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اخیرا گزارش‌های آمار کشته‌شدگان در جریان حمله‌های هوایی روسیه در سوریه علیه گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد و گفت: «ادعاها علیه روسیه مبنی بر قربانیان نظامی و حمله به اپوزیسیون سوریه براساس منابع و اطلاعات فاقد اعتبار و نامشخص ارائه می‌شوند.»

کد خبر : ۳۱۷۶۵۳