خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب درکوهدشت

استاندار لرستان از خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به شهرستان کوهدشت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد هوشنگ بازوند ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان کوهدشت بر اثر سیلاب اظهار کرد: با وقوع این اتفاق ما بلافاصله به منطقه و محلی که سیلاب خسارت وراد کرده بود رفتیم.

وی با اشاره به بررسی جوانب این حادثه در شهرستان کوهدشت عنوان کرد: در این راستا جلسه ستاد حوادث را در فرمانداری تشکیل داد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

استاندار لرستان با اشاره به قطع راه ارتباطی ۶۵ روستای شهرستان کوهدشت بر اثر سیلاب تصریح کرد: همچنین قطع برق ۵۸ روستا و قطع آب ۶۰ روستا را در شهرستان کوهدشت داشته‌ایم.

بازوند گفت: دراین جلسه از مدیران دستگاههای اجرایی خواسته شد که در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی همچنین به مرگ خانواده کوهدشتی در اثر وقوع سیلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود نخاله‌های ساختمانی بیرون از محدوه شهر و داخل شهر و همچنین سر ریز یک کانال آب که حدود ۲۰ سال پیش در این شهر ساخته شده، آب وراد خیابان‌ها می‌شود و در پی آن آب وارد زیرزمین یک واحد مسکونی شده و متاسفانه سه نفر از اهالی این خانه جان خود را از دست می‌دهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای رسیدگی به این موضوع یک کمیته با مسئولیت معاون عمرانی تشکیل شده تا علت این اتفاق را بررسی کند و سریع به ما گزارش آن را بدهد گفت: میزان خسارت وارد شده به شهرستان کوهدشت به صورت تقریبی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان بیشتر به تاسیسات زیربنایی مانند راهها و تاسیسات آب و برق وارد شده است.

بازوند با بیان اینکه خسارت سنگینی نیز به منازل مسکونی داخل شهر  و روستاهای کوهدشت وارد شده است گفت: در این راستا دو اکیب نیز در حال برآورد خسارت‌ها هستند که یکی از آنها از کمیته امداد بوده که میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی و شهری را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین اکیب دیگر خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۱۷۵۷۲