خبرگزاری کار ایران

مجلسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

داوری و اقدام درباره سیاست خارجی کشور با دانش خیابانی فایده‌ای ندارد

یک دیپلمات سابق کشورمان اظهار داشت: روابط خارجی ایران متصدیان خودش را دارد، نمی‌توان با دانش خیابانی در باره آن داوری و اقدام کرد.

فریدون مجلسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای سفر مقام‌های اروپایی به ایران اظهار داشت: حیرت انگیز است که چگونه گروهی ناآگاه و بی‌توجه به مقتضیات مدنیت و فرهنگ ملی به خود اجازه می‌دهند صرفاً برای خصومت ورزیدن با دولت که با سیاست‌های آن موافق نیستند به شخصیت عالی مقام خارجی بازنشسته‌ای که به سفری توریستی به کشور ما آمده است به طور سازمان یافته اهانت و کشور ما را که هم اکنون از تبلیغات ایران هراسانه رنج می‌برد در نظر جهانیان به خشونت داعشی وار متهم و سرشکسته کنند.

وی افزود جای تعجب است که اینان از اقتداری برخوردارند که نیاز به کسب مجوزبرای تظاهرات ندارند، همچنان که در شیراز نیز به نماینده مجلس حمله و او را مصدوم می‌کنند. به نظر من در برنامه تحریم جهانی ایران برای گروه کوچکی چنان منافعی به زیان ملت نهفته بوده است که گرچه با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از تصویب و دستور اجرای تفاهمی که برجام نام گرفته است، اکنون که آن برنامه به مرحله اجرایی رسیده است باز هم دست‌بردار نیستند و به‌دنبال ایجاد درگیری و بهانه دادن به نیروهای خارجی هستند که ایران را متهم به نقض تعهدهای خود کنند، شاید از آن طریق بتوانند به تخریب برجام بعد از تصویب اقدام کنند.

این دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: آقای جک استراو در زمان وزارت خارجه خود نیز کوشید به یافتن راهی برای حل‌و‌فصل مسائل دوجانبه و چندجانبه با ایران کمک کند، و وزارت خود را نیز به همین دلیل از دست داد. از حمله به سفارت انگلیس مگر جز خسارات مادی و معنوی و حیثیتی چه چیزی عاید کشور شد که اینک به صورت دیگری موجب تحقیر ملی شده‌اند؟ چه کسی مسئول جبران‌های وارده به کشور است؟ روابط خارجی ایران متصدیان خودش را دارد، نمی‌توان با دانش خیابانی در باره آن داوری و اقدام کرد.

کد خبر : ۳۱۷۳۱۴