خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه فراهم می‌شود

همکاری توزیع برق مرکزی با دانشگاه صنعتی اراک در زمینه تحقیقات

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با دانشگاه صنعتی اراک در راستای گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی،پژوهشی و صنعتی تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنااز اراک، محمد اله‌داد هدف از امضای این تفاهم‌نامه را ارتقا و افزایش همکاری میان صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی اعلام کرد.

اله‌داد با بیان اینکه شرکت‌های پیشرو در صنعت برق همکاری گسترده‌ای با دانشگاه‌ها دارند، افزود: این ارتباط رشد و بالندگی صنعت برق  را به همراه داشته است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه رضایت‌مندی و بهبود نسبی در ارائه خدمات به مردم استان افزایش یابد.

اله داد تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عهده‌دار خدمات‌دهی به بیش از 650هزار مشترک با 20هزار کیلومتر شبکه برق و 15هزار دستگاه ترانسفورماتور در سطح استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع  نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: با احتساب 40درصد  مصرف برق در بخش صنعتی و 30درصد مصرف برق در بخش کشاورزی افتخار داریم که 70درصد انرژی در استان را به بخش مولد جامعه تحویل دهیم.

وی همکاری در فعالسازی و راه‌اندازی اتاق فکر صنعت توزیع برق استان مرکزی با هدف شناسایی نیازمندی‌های تحقیقاتی شرکت، پیاده‌سازی و استقرار مدیریت تکنولوژی، همکاری در تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، همکاری متقابل در زمینه انتشار کتب و مجله تخصصی علمی و پژوهشی در رشته‌های مختلف و همکاری مشترک در انجام و هدایت طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های تحقیقاتی را از جمله محورهای این تفاهم‌نامه دانست.

وی کسب رتبه اول کاهش پیک بار سال 94 توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی  در گروه دوم شرکت‌های توزیع برق کشور  و کسب رتبه برتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت در ارزیابی وزارت نیرو در سال 93 را  نتیجه تلاش‌های شبانه‌روز ی یکایک همکاران دانست .

اله داد با بیان اینکه مدت این تفاهم‌نامه ازآبان امسال و به مدت دو سال  است ،افزود: این تفاهم‌نامه در 4 ماده، شامل موضوع تفاهم‌نامه، محورهای همکاری، روش اجرایی، مدت و سایر موارد است.

وی وصول مطالبات،تلفات انرژی،فرسودگی تجهیزات و شبکه،برداشت اطلاعات تعداد بالای ذینفعان، عدم استفاده کامل از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از عمده‌ترین چالش‌های شرکت‌های توزیع اعلام کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک هم با بیان اینکه امروزه یکی از مولفه‌های اصلی قدرت، علم است ،افزود: مدیریت هدفمند پژوهش باعث رشد و بالندگی  علمی  و صنعتی ایران اسلامی خواهد شد.

محسن نجفی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این  تفاهم‌نامه با هدف توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثر از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و صنعت برق موجب پیشرفت علم در این زمینه مهیا شود.

علی اکبر بصیری رییس گروه GIS ومطالعات فنی سیستم شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند صنایع و سازمان‌ها را به سمت کاربرد علوم جدید و نوآوری سوق دهند، افزود: علم و فناوری هردو سازنده تمدن بشری هستند و توسعه هرکدام بدون دیگری ممکن نیست.

کد خبر : ۳۱۷۲۳۶