خبرگزاری کار ایران

اهداف و سیاست های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مشخص شدند

ششمین جلسه شورای سیاست گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور اکثریت اعضای شورا به ریاست سید عباس صالحی روز چهارشنبه (6 آبان) با در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ علی اکبر اشعری (سخنگوی شورای سیاست گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران) از قطعی شدن اهداف و سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: پس از به تصویب رسیدن چارچوب واگذاری مدیریت و اجرای نمایشگاه به تشکل‌های نشر، در این جلسه اهداف و سیاست‌های نمایشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تعیین شدند.

اشعری افزود: ایجاد فرصت اقتصادی برای همه حلقه‌های نشر، عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور اعم از پدیدآورندگان، ناشران، توزیع‌کنندگان، ترویج‌کنندگان و کتابفروشان، تقویت حضور صنعت نشر ایران در مبادلات فرهنگی و تجاری بین‌المللی(دیپلماسی فرهنگی)، ترویج کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان مشتریان و علاقمندان به تازه‌های کتاب به عنوان اهداف پنجگانه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تصویب شورا رسید.

وی با اشاره به دیگر موضوعات ششمین جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب گفت: همچنین در این جلسه بحث‌هایی درباره سیاست‌های زیباسازی فضای نمایشگاه و غرفه‌ها انجام و مقرر شد بحث‌های زیباسازی با حضور چند نفر از طراحان مورد بررسی قرار بگیرد.

اشعری با اشاره به گسترش فناوری‌های و صورت‌های جدید کتاب عنوان کرد: با گسترش فضای مجازی و صورت‌های جدید کتاب توجه به فناوری های جدید در حوزه کتابخوانی ضروری است. در این جلسه توجه به فناوری‌های نوین کتابخوانی در نمایشگاه کتاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای جداگانه از کارشناسان این حوزه دعوت شود تا درباره آینده کتاب دیدگاه‌های خود را ارایه دهند و پس از آن درباره چگونگی حضور این ناشران در نمایشگاه تصمیم گیری شود.

در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی‌اکبر اشعری، مهدی فیروزان، محمد حمزه زاده، مسعود شهرام نیا، محمد سلگی، همایون امیرزاده، مهدی اسماعیلی راد و علی اصغر سید آبادی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۱۷۲۲۱