خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد

مرگ تعداد 388 نفر در اثر تصادفات رانندگی در شش ماه

در شش ماه اول امسال تعداد 388 نفر (386مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از  روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در در سه محور درون ، برون شهری و راه روستایی تصریح کرد : جاده های برون شهری با 274 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 98 و راه روستایی با 16 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری با 74 ، بابل با 52 و آمل ،چالوس هر کدام با 42 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

سرنشینان بیشترین قربانی تصادفات

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 116 نفر از افراد سرنشین ،102 مورد عابر ،86 نفر موتورسوار، 69 نفر راننده و 15 نفر هم دوچرخه سوار هستند.

مصدومین تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، هشت هزار و 303 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت .

این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

کد خبر : ۳۱۷۱۹۱