خبرگزاری کار ایران

گزیده‌ی اشعار «فریاد شیری» در بلغارستان منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۸

کار ترجمه‌ی اشعار «فریاد شیری» در کشور بلغارستان به پایان رسیده و تا عید نوروز امسال در این کشور منتشر خواهد شد.

ایلنا: گزیده‌ی اشعار «فریاد شیری» (شاعر و نویسنده) در کشور بلغارستان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیری ضمن اعلام خبر انتشار گزیده‌ی اشعارش در کشور بلغارستان افزود: کار ترجمه‌ی اشعارم به پایان رسیده و احتمالآ تا عید نوروز امسال در کشور بلغارستان منتشر خواهند شد.

او همچنین از اتمام کار نگارش یک رمان برای نوجوانان خبر داد و گفت: کار بر روی این رمان نزدیک به ۳ سال طول کشید و درحال حاضر مشغول ویرایش نهایی آن هستم. موضوع این کتاب به نوعی در ارتباط با مساله‌ی «کتاب» است و شخصیت آن یک نوجوان روشن‌دل است.

شیری اسم اولیه‌ی این کتاب را «داستان کتابی که نوشته نشده بود» عنوان کرد و گفت: این اسم مطمئنآ تغییر خواهد کرد و هنوز به جمع‌بندی نهایی برای اسم جدید نرسیده‌ام.

این نویسنده که چند سالی است مشغول کار بر پروژه‌ی «سیر تحول شعر کردی از آغاز تا امروز» است، درباره‌ی وضعیت فعلی این مجموعه گفت: چون گستره‌ی گویش‌های کردی بسیار زیاد است، هنوز کار این مجموعه به پایان نرسیده است. سعی کرده‌ام در این مجموعه، ادبیات کردی را در تمام جهان مورد بررسی قرار دهم. درحال حاضر تنها قسمت مربوط به کردهای ارمنستان باقی مانده است كه اخیرآ به منابع این بخش از کرد زبان‌ها هم دسترسی پیدا کرده‌ام و با اتمام این بخش، این پروژه تمام می‌شود و برای مراحل انتشار آماده خواهد بود.

این شاعر از تصمیم برای انتشار گزیده‌ی اشعارش به عنوان کار دیگری که این روز‌ها مشغول آن است یاد کرد و گفت که به زودی گزیده‌ای از ۴ دفتر شعری که تاکنون منتشر کرده را آماده انتشار خواهد کرد.

شیری در مورد اعمال ممیزی بر آثارش توضیح داد: از ابتدای امسال هیچ کتابی را برای کسب مجوز نفرستاده‌ام و نمی‌دانم وضعیت ممیزی این روز‌ها به چه صورتی است. سابقآ در کارهای من اشعاری بوده که در پروسه‌ی ممیزی حذف شده‌اند، اما تاکنون کتابی نداشته‌ام که به صورت کامل به مشکل برخورد کند.

او وضعیت این روزهای تولید و انتشار کتاب را در کشور مناسب ندانست و گفت: شرایط خوبی بر نشر کشور حاکم نیست و ناشران به دلیل مشکلات اقتصادی از آثار استقبال نمی‌کنند و انگیزه‌ی چندانی ندارند و به همین نسبت نویسنده‌ها هم بی‌انگیزه شده‌اند.

این شاعر ادامه داد: واضح است که بسیاری از آثار جدی این روز‌ها منتشر نمی‌شوند و مخاطبان حرفه‌ای کتاب در هر حوزه‌ای رفته رفته کمتر می‌شوند و روز به روز این فاصله بیشتر می‌شود. برعکس بسیار جالب است که مساله‌ی کتاب‌سازی رواج زیادی پیدا کرده و خیلی از ناشران و نویسنده‌ها از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند و به کتاب‌سازی می‌پردازند. به هر حال این مساله، آسیب‌های بسیار زیادی به حوزه‌ی ادبیات و کتاب می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز