خبرگزاری کار ایران

باهنر در همایش ملی پدافند غیرعامل:

همیشه مقاومت و مقاوم‌سازی با سلاح و ابزار نیست

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه مقاومت و مقاوم سازی با سلاح و ابزار نیست و راه های دیگری نیز دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در همایش پدافند غیرعامل افزود: دشمنان می خواهند جمهوری اسلامی نباشد و مسائل هسته ای وحقوق بشر بهانه است اما این خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

وی گفت: درشرایطی که دشمنان این چنین به مقابله با جمهوری اسلامی برخاستند طبیعی است که نظام ما در همه ابعاد مورد هجمه قرار گیرد و ما برای استمرار حق، ادامه دادن راه و همچنین پشتیبانی از مستضعفان جهان باید در همه زمینه ها مقابل آنها بایستیم.

باهنر با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: سیاست و دفاع ما نیز باید مقاوم شود و قدرت ما نیز باید قدرت بازدارنده باشد.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: هر آنچه متخصصان ما در صنایع دفاعی انجام می دهند برای دفاع از کشور است و هیچ‌گاه قصد حمله ندارند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند آنچه از توان موشکی به نمایش گذاشته شد بخشی از کوه یخی بود که بیرون از آب قرار داشت و در صورت لزوم بخش های دیگر آن نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

زندگی و معیشت مردم نیز باید تاب آور باشد

نایب رئیس دوم مجلس افزود: اگر لازم باشد مرکز هسته ای فردو را 300 متر زیر زمین می سازیم و یا سیلوهای موشکی در مکان هایی امن و در دل کوه ها ساخته می شود اما نمی شود نیروگاه‌های برق و سدها را زیر زمین ساخت پس باید از روش های دیگری بهره برد.وی گفت: سازمان پدافند باید از ذهن پویا و خلاق پژوهشگران بسیجی برای یافتن راه‌های جدید بهره بگیرد و ما در این حوزه موفق نمی شویم مگر اینکه از این استعدادها بهره مند شویم.

باهنر افزود: برای ایجاد اشتغال سالی 150 میلیارد دلار و در طول برنامه 700 تا 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است که امکان تامین آن از منابع داخلی وجود ندارد پس باید این رقم از طریق جذب مشارکت هم‌پیمانان بزرگ اقتصادی صورت گیرد.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: امکان جذب این سرمایه گذاری ها در استان های مرزی در جنوب کشور وجود دارد و جذب این سرمایه گذاری های خارجی یکی از راه‌های ایمن سازی در مقابل تهدیدات است.

باهنر تصریح کرد: همواره با گنبدهای آهنین نمی شود پدافند غیرعامل را شکل داد بلکه باید کار نرم افزاری نیز صورت گیرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به حفظ ضرورت پدافند غیرعامل در کشور رسیده است و ما می توانیم در برنامه ششم و در بودجه سال آینده نیز نیازهای این سازمان را مدنظر قرار دهیم.

کد خبر : ۳۱۷۱۰۷