خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

معارضان سوری بدون کمک‌های خارجی امکان ادامه حیات ندارند

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که گسترش پدیده تروریسم که از خارج حمایت می‌شود، عامل اصلی ظهور بحران انسانی در سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، بشار الجعفری تاکید کرد که حل بحران سوریه باید از طریق مبارزه با تروریسم و اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت به ویژه قطعنامه‌های شماره 2170 و2178 و2199 صورت گیرد.

الجعفری طی جلسه شورای امنیت برای بررسی وضعیت انسانی در سوریه  گفت: اصرار برخی از کشورها که اولویت آنها بد نام کردن سوریه، رئیس‌‌جمهوری و ارتش این کشور و همکاری با شیطان تروریسم به جای همکاری با دولت سوریه برای مقابله با این شیطان است، در واقع یک وضعیت پوچ است و به قواعد تفکر و رفتار مناسب واصول سیاسی و استراتژیک هیچ ربطی ندارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که این وضعیت بیهوده، منجر به سرازیر شدن ده‌ها هزار تروریست مزدور خارجی به سوریه و عراق و پیوستن آنها به گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره شده است.

الجعفری تاکید کرد: کشورهایی که از تروریسم حمایت مالی، تسیلحاتی و لجستیکی می‌کنند، ورود آنها به خاک سوریه و عراق را از طریق مرزهای هوایی و زمینی خود و اعطای روادید به آنها تسهیل می‌کنند و با آنها تجارت نفت و گاز و آثار باستانی از طریق واسطه‌های ترک دارند، مسئول این بحران انسانی هستند.

وی با بیان این که «مخالفان مسلح سوری بدون حمایت‌های کشورهای خارجی و به عبارت دیگر تروریسم دولتی امکان حیات ندارند»، افزود: باید مانع کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها و آموزش آنها شد.

کد خبر : ۳۱۷۰۹۷