خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن فروشان در گفت‌وگو با ایلنا :

80 درصد بازار توزیع کنندگان آهن کساد است/12 کارخانه تعطیل شده است

رییس اتحادیه آهن فروشان گفت: طی 6 ماهه اول سال جاری حدود 3 میلیون تن مصنوعات آهن از میلگرد ، لوله و پروفیل و تیرآهن به کشورهای عراق ، ترکیه ، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است .

محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نیمه اول سال 94 وضعیت بازار آهن اصلا مساعد نبود، گفت: نیمه دوم سال نیز هیچ رونقی در این بازار نخواهیم داشت و همچنان شاهد رکود خواهیم بود.

رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه بازار توزیع کنندگان آهن تا 80 درصد کساد شده است، افزود: تنها 10 تا 15 درصد از تولیدات آهن به فروش می‌رسد و بازار بر اساس نیاز روزمره مردم می‌گذرد اما این میزان از مبادلات جواب تولیدکنندگان ما را نمی‌دهد .

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر حدود 12 کارخانه هزار تنی آهن به تعطیلی کشیده شده است.

رییس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به تصویب بسته خروج از رکود دولت افزود: در صورتی که دولت برنامه مدونی داشته باشد شاید اوایل سال اینده شاهد رونق در بخش ساخت و سازها باشیم و بتوانیم به آرامی از رکود خارج شویم.

آزاد با اشاره به واردات آهن به کشور گفت: این واردات بیشتر از کشورهای چین ، کره جنوبی ، قزاقستان و روسیه انجام می شود و حدود 4 میلیون تن در سال شمش ، مواد اولیه ، ورق و میلگرد وارد کشور می شود.

رییس اتحادیه آهن فروشان تصریح کرد: طی 6 ماهه اول سال جاری حدود 3 میلیون تن مصنوعات آهن از میلگرد ، لوله و پروفیل و تیر آهن به کشورهای عراق ، ترکیه ، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است .

کد خبر : ۳۱۶۹۳۷