خبرگزاری کار ایران

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل:

اشغال غیرقانونی فلسطین٬ مانع اصلی رسیدن به صلح در خاورمیانه است

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: زمان پایان دادن به بی‌کیفری فرارسیده است.

به گزارش ایلنا٬ غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت درباره «قربانیان حملات قومی و مذهبی در خاورمیانه» افزود: در این روز‌ها که دنیا بار دیگر شاهد آلام مردم فلسطین و ادامه محرومیت فلسطینان از حقوق اساسی خود می‌باشد؛ جنبش عدم تعهد بار دیگر بر موضع همیشگی خود در همبستگی با مردم فلسطین و حمایت جنبش از تحقق حقوق مشروع و غیرقابل انکار مردم فلسطین تاکید می‌کند.

وی اظهار کرد: وضعیت در سرزمین‌های اشغالی و بویژه در بیت المقدس شرقی همچنان رو به وخامت دارد و ابعاد هشدار دهنده‌ای پیدا کرده است. این وضعیت مستقیما ناشی از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. جنبش عدم تعهد توجه جامعه بین‌المللی را به وضعیت خطرناک در شرق بیت المقدس و مسجد الاقصی جلب می‌کند و مسئولیت آن را متوجه رژیم اشغالگر قدس و عناصر افراطی وابسته به آن می‌داند.

وی تصریح کرد: از نظر جنبش عدم تعهد ادامه اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین مانع اصلی رسیدن به صلح در خاورمیانه است. شرایط خطرناک موجود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و شرق بیت المقدس غیرقابل دوام است و زمان آن رسیده که شرایط لازم برای حفاظت از مردم آن منطقه در چارچوب حقوق بشردوستانه بین‌المللی فراهم شود و از جان مردم بی‌گناه حفاظت شود.

سفیر کشورمان افزود: شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای یافتن یک راه حل صلح‌آمیز و عادلانه برای فلسطین عمل کند و جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد که زمان پایان دادن به اشغالگری غیرقابل قبول صهیونیست‌ها و بی‌کیفری این رژیم که سرچشمه بی‌ثباتی، نا‌امیدی و خشم در خاور میانه بوده و اقداماتی علیه صلح جهانی است، فرا رسیده است.

وی در پایان به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، همچنین تجاوزهای مکرر و مستمر این رژیم علیه تمامیت ارضی لبنان و ادامه اشغال غیرقانونی بلندی‌های جولان سوریه را محکوم کرد.

کد خبر : ۳۱۵۸۵۰