خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان تشریح کرد؛

رایزنی ایران و انگلیس برای حل بحران‌های منطقه‌ای

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان نتایج دیدار با مقامات انگلیس درباره چگونگی برون رفت از بحران‌های منطقه و همچنین مسائل مربوط به سوریه، یمن، عراق، بحرین و لیبی را سودمند توصیف کرد.

به گزارش ایلنا٬ حسین امیر عبداللهیان در پایان سفر به انگلیس درباره دستاوردهای این سفر گفت: در دیدار‌ها بر ضرورت درک درست بحران‌های منطقه و تغییر محسوس رویکرد انگلیس تاکید شد و این‌که راهکارهای سیاسی باید کانون توجه قرار گیرد.

وی افزود: در ملاقات با مقامات انگلیس بر این موضوع نیز تاکید شد که روش‌های نظامی و امنیتی به کار گرفته شده شرایط منطقه را پیچیده‌تر کرده و این رویکرد موجب رشد تروریسم و افراط گرایی در منطقه شده است که تنها یکی از پیامدهای ان سیل آوارگان و سرایت ناامنی به دیگر کشور‌ها از جمله اروپاست.

وی گفت: همچنین توافق شد گفت‌وگو‌ها با اولویت مذاکرات در منطقه و به طور همزمان با اتحادیه اروپا و مقامات انگلیس برای برون رفت از بحران در سوریه و یمن و کمک به وضعیت در بحرین ادامه یابد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان مبارزه با تروریسم در عراق و کمک به دولت این کشور را از دیگر محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر در دیدار با مقامات انگلیس اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت مقامات وزارت امور خارجه انگلیس به لندن سفر کرد در مدت حضور در پایتخت انگلیس علاوه بر گفت‌وگو و تبادل نظر با فلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس و مارک لیل گرانت مشاور امنیت ملی نخست وزیر این کشور، با توبایس ال وود همتای انگلیسی خود و همچنین شمار دیگری از مسئولان وزارت امور خارجه انگلیس دیدار و درباره مسائل منطقه و همچنین روابط دو جانبه و دیگر مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس و رئیس و شماری از اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور به گفت‌وگو نشست.

امیرعبداللهیان علاوه بر مصاحبه با رسانه‌های انگلیس، دیدگاه و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران را برای حل بحران‌های منطقه و چگونگی برون رفت از آن برای اعضای اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی انگلیس تشریح کرد.

وی در این نشست گفت: هر چقدر نگاه اروپا از جمله انگلیس به مسائل و بحران‌های منطقه واقع بینانه‌تر شود به راهکارهای عملی تری برای حل بحران‌ها می‌توان دست یافت.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار‌ها از رویکرد اتحادیه اروپا و انگلیس برای مشورت‌های بیشتر در چگونگی برون رفت از بحران‌های منطقه‌ای استقبال و در عین حال تاکید کرد با امریکا هیچ گونه گفتگوی مستقیم دوجانبه درباره مسائل منطقه نخواهیم داشت.

در این دیدار‌ها همچنین درباره چگونگی رفع موانع موجود در صدور ویزا و انجام امور کنسولی برغم بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

کد خبر : ۳۱۵۸۴۴