خبرگزاری کار ایران

مددی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تسویه حساب‌های سیاسی را برای زمان دیگری بگذاریم

یک نماینده مجلس نهم با ابراز تاسف از رفتار برخی از نمایندگان نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای گفت: قرار نیست دستاورد بزرگ تیم مذاکره کننده کشورمان را به آسانی زیر سوال ببریم و باعث خوشحالی مخالفان نظام بشویم.

محمدعلی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات هسته‌ای در قالب برجام به جهانیان ارایه شد٬ گفت: تاکنون تمامی کشور‌ها نسبت به برجام نظر مساعد داشته‌اند و به غیر از رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی، کشور دیگری نسبت به برجام مخالفت نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برجام مربوط به امروز نیست بلکه برنامه‌ای بیست ساله است که برای ایران، اعضای گروه ۵+۱و شورای امنیت وظایفی را تعریف کرده که باید انجام شود٬ گفت: این وظایف به‌هیچ عنوان عملکرد ایران را زیر سوال نمی‌برد، بلکه اگر طرفین در این مدت به تعهدات خود پایبند باشند، بیانگر شخصیت و سلامت آنان است.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه آنچه تاکنون بهانه مخالفان نظام جمهوری اسلامی بوده، جنگ‌افروزی عنوان شده است٬ گفت: از آنجا که بهانه‌ای علیه کشورمان نداشتند، دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را بهانه کردند و تنها گزینه‌ای که دایم بر روی آن پافشاری می‌کردند، نگرانی از حرکت ایران به سوی ساخت بمب اتمی بود.

وی با تاکید بر اینکه در قالب برجام اجازه بازرسی سازمان یافته زیر نظر مسئولان کشورمان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده است٬ گفت: بازرسان این آژانس از هر ملیتی که باشند، می‌توانند از تاسیسات کشورمان بازدید کنند و به آن درجه از اطمینان برسند که ایران اسلامی در راستای فتوای ولی فقیه خود، هرگز به سوی ساخت بمب اتم نرفته و حتی فکر آنرا را نیز در سر ندارد.

مددی با انتقاد از کسانی که با بازرسی‌ها مخالفت می‌کنند٬ گفت: چه اشکالی دارد که آن بخش‌های مورد سوال بازرسی شود و بتوانیم حقانیت ادعاهای خودمان را اثبات کنیم.

وی با اشاره به آنچه در قالب بررسی برجام در کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست٬ گفت: دیدیم که عده‌ای در کنگره آمریکا با برجام مخالفت کردند و دیدیم که چه اتهاماتی به دولتشان زدند، اما در هر صورت با نظر مساعد به تصویب رسید. اکنون نوبت به جمهوری اسلامی ایران است تا نسبت به این مقوله نظر خودش را اعلام کند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کنگره آمریکا با مجلس شورای اسلامی قابل مقایسه نیست٬ گفت: اگر چه کنگره آمریکا دوقطبی و مجلس شورای اسلامی نیز دوقطبی است، اما مجلس شورای اسلامی هرگز به دنبال آنچه کنگره آمریکا بوده، نیست. ما هرگز به فکر تسخیر جهان نیستیم و نمی‌خواهیم ارباب باشیم و جهان را استثمار کنیم.

وی با ابراز تاسف از نمایندگانی که قصد دارند برجام را زیر سوال ببرند یا مانع تصویب آن بشوند٬ گفت: آیا گزینه بهتری در دست دارید؟ چرا سعی می‌کنید عملکرد دو ساله تیم مذاکره کشورمان را که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تایید قرار گرفته را زیر سوال ببرید؟

مددی با تاکید بر اینکه مخالفان برجام در ‌‌‌نهایت موفق به تخریب دولت و نتیجه مذاکرات هسته‌ای نخواهند شد٬ گفت: نظر اکثریت مجلس موافق برجام است و به عقیده من برجام رای لازم را کسب خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سفر تیم‌های اقتصادی کشورهای جهان از زمان ارایه برجام گفت: هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است٬ اما می‌بینیم کشور‌ها برای به دست آوردن بازار ایران صف کشیده‌اند و قطعا این مهم باعث رونق اقتصادی، کاهش رکود، کاهش بیکاری و گردش مالی بسیار خوب خواهد شد.

نماینده میانه تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و هنگامی که بنا بر اعتراف اکثریت نمایندگان، بیشتر مراجعه‌کنندگان به دفا‌تر نمایندگان برای به دست آوردن کار برای فرزندانشان مراجعه می‌کنند، باید سعی کنیم فضای کشور به سویی برود که اشتغالزایی ایجاد شود و رکود به رونق تبدیل شود.

مددی با تاکید بر اینکه آن تعداد از نمایندگانی که سیاسی‌کاری را اولویت خود قرار داده‌اند به فکر مردم نیستند٬ گفت: بهتر است قدری از فضای سیاسی فاصله بگیریم و به فکر مردم باشیم. بهتر است تسویه حساب‌های سیاسی را برای زمان دیگری بگذاریم و اکنون فقط به شرایط مردم فکر کنیم.

کد خبر : ۳۱۲۰۱۱